Barcelona Cultura

L'escena belga i holandesa, protagonista d'una nova entrada del blog del Grec

Dl, 04/12/2017 - 10:59

Penseu un moment en els espectacles teatrals i de dansa que heu vist les últimes temporades a la cartellera, formant part de la programació del Mercat de les Flors, el Grec Festival de Barcelona o bé del Temporada Alta i us adonareu que moltes de les companyies més innovadores i menys convencionals vénen del centre d'Europa i, en concret, de ciutats com Amsterdam o Brussel•les.

És el cas de companyies que el públic barceloní ha aplaudit amb ganes en els darrers anys: Ivo van Hove i el seu Toneelgroep Amsterdam, però també noms com els d'Anne Teresa de Keersmaeker, Thomas Hauert, Alain Platel, Jan Fabre, Sidi Larbi Cherkaoui o una companyia amb base a Brussel•les que ja porta anys robant-li el cor al públic barceloní: els Peeping Tom (a la imatge, l'espectacle 32 rue Vandenbranden, que van representar a Barcelona dins del Grec 2012; foto: Herman Sorgeloos).

Com és que un espai tan reduït acull tantes companyies amb talents espectaculars i propostes tan renovadores? Potser és que aquesta zona d'Europa guarda alguna mena de secret escènic? Per esbrinar-ho, el periodista i escriptor Andreu Gomila ha preguntat a artistes barcelonins que, com el coreògraf i ballarí Pere Faura, han viscut a Amsterdam o bé ha recollit les reflexions d'artistes que van d'Alain Platel o Sidi Larbi Cherkaoui a Guy Cassiers.

Si voleu saber quina és l'opinió d'aquests genis de la dansa i el teatre i quines altres interessantíssimes companyies europees ens falten per descobrir, us recomanem que feu un cop d'ull a la nova entrada del blog del Grec fent clic en aquest enllaç.

32 rue Vandenbranden, un espectacle de la companyia belga Peeping Tom vist al Grec 2012
Herman Sorgeloos
32 rue Vandenbranden, un espectacle de la companyia belga Peeping Tom vist al Gr

Comparteix aquest contingut