Tornar

Chroma Key (Ofelia), una obra de Julia Montilla per a l'exposició Visceral Blue

"Tecno i cataclisme afectiu": de la sala d'exposicions al Moog

Fi de festa de l'exposició Visceral Blue (a la foto) en forma de sessió de tecno, dijous, 28, al Moog.

Si vau passar per La Capella entre el febrer i l'abril passat, segur que vau poder veure l'exposició Visceral Blue, una proposta col·lectiva comissariada per Anna Manubens amb obres de creadors emergents com Sergi Botella, Andrea Büttner, l'explorador de la cultura rave Roc Jiménez de Cisneros o Julia Montilla (a la imatge, Chroma Key (Ofelia), obra d'aquesta artista), entre d'altres. 

La mostra, que incloïa fins i tot un film de Derek Jarman convertit en vídeo, partia d'una idea comuna:  el sistema neoliberal en el qual vivim immersos podria ser la causa dels estats de tristesa, malenconia o decaïment als quals tots hem de fer front de tant en tant. D'aquí el "blue" del títol, un color que s'associa a estats depressius.

La mostra es va tancar ja fa uns mesos, però les activitats relacionades amb la mostra encara no s'han acabat: amb el títol genèric de Tecno i cataclisme afectiu, dijous, el Moog acull dues sessions de tecno servides per dos artistes que van participar a la mostra, Roc Jiménez de Cisneros i Sergi Botella, que ens volen demostrar de quina manera el tecno i els seus subgèneres han fet referència, mitjançant la música, al món emocional contemporani.

I és que els sons i les estructures rítmiques que han fet servir en les seves composicions molts músics electrònics suggereixen sentiments que van de l'opressió a l'eufòria o la malenconia, unes sensacions i sentiments que fan referència al marasme emocional que caracteritza l'època en la qual vivim.

De la mateixa manera, els títols dels àlbums, temes i cançons (penseu en I’ve Lost Control, de Sleezy D (1986), o en Paranoid, de Dave Tarrida  (2001), ens parlen d'un panorama emocional sovint desolat i ple d'angoixa.

Un viatge musical pel món contemporani amb parada en els sentiments generats pel sistema econòmic en el qual vivim, al qual s'afegirà, per rematar la festa, Gus van Sound, un dels grans noms  de l'electrònica barcelonina. Van Sound porta ja vint anys dedicat a la música, és resident al Moog i ha creat, amb Der Kapitan, Polybius Trax i Clásicos del Ruido.

Data de publicació: Dimecres, 27 juliol 2016
  • Comparteix