Tornar

Cinc dits de cinc mans amb els colors del moviment olímpic aixecats en un gest irreverent

'Projecte 92': la visió crítica de Las Huecas sobre l'any que va canviar Barcelona

Sí, tot va ser diferent en aquesta ciutat a partir del 1992, d'aquí que el col·lectiu Las Huecas hagi volgut projectar la seva mirada, vint-i-cinc anys després, sobre un moment fonamental en la història de la ciutat. Cita els dies 1 i 2 de desembre, a Can Felipa.

Las Huecas són Esmeralda Colette, Júlia Barbany, Andrea Pellejero, Núria Pérez, Sofia Ana Martori, Úrsula Comendador i Oriol Corral. Formen un col·lectiu de tècniques, dramaturgues, actrius, il·lustradores i mil coses més dedicat a això: a produir creacions escèniques de manera col·lectiva, un fet al que donen connotacions artístiques i també polítiques.

El seu Projecte 92 va sortir del CROQUIS_BCN 2016, una proposta en la que companyies diverses mostren als espectadors i espectadores les seves produccions quan encara són en procés d'elaboració per tal de copsar la reacció del públic i poder corregir o reorientar el muntatge. El millor projecte d'espectacle es veu l'any següent al Centre Cívic Can Felipa, un dels agents que impulsen el CROQUIS_BCN.

A Can Felipa, doncs, podreu assistir a l'estrena absoluta del muntatge, que s'interroga sobre aquell any en què les mirades del món es van centrar en Barcelona i que mira d'establir les possibles relacions d'aquell fet amb el cos d'una noia nascuda l'any 1992.

Entre la ficció i el document, el muntatge analitza el que defineix com "instrumentalització de tota una ciutat" i posa l'accent en l'aparell discursiu de les grans potències mundials dels anys 90... i el paper que va jugar la mascota olímpica, Cobi, en tot plegat.

I és que, l'any 1992 va ser un temps de màxima felicitat o bé un moment de desencís i dolor? Sabreu com ho veuen els i les integrants de Las Huecas si veniu a veure Projecte 92. Consulteu abans el web del Centre Cívic Can Felipa.

Data de publicació: Dimecres, 29 novembre 2017
  • Comparteix