Tornar

Imatge d'una projecció del cicle Pantalla Pavelló

El cicle Pantalla Pavelló mira a la Roma contemporània

La Fundació Mies van der Rohe programa quatre films que s'endinsen en la relació entre l'espai construït i els seus habitants.

Caro diario, pel·lícula de l'any 1993 de Nanni Moretti, inaugurarà el 18 de juny una nova edició del cicle Pantalla Pavelló, certamen que té lloc al Pavelló Mies van der Rohe, i que enguany porta per títol Roma. Stupenda e misera città. En aquesta edició la Fundació Mies van der Rohe vol iniciar un recorregut per diferents ciutats i la seva representació al cinema, i la capital italiana, que apareix en centenars de pel·lícules, és la primera de la tria. El cicle es caracteritza per cercar la relació entre l'espai construït, els seus límits i les seves fronteres i els habitants que hi resideixen, i com aquesta relació s'accentua i revela en la seva màxima expressió. En el cas de Roma, assenyalen els organitzadors, hi trobarem, a través dels títols escollits, la ciutat fragmentada, industrialitzada, desarrelada, inèdita i també arbitrària, així com propera i quotidiana.

A Caro diario hi apareix la capital italiana però també altres indrets del país, com ara les illes Eòlies. Haurem d'esperar fins al 9 de juliol per a la segona projecció del cicle, La grande bellezza, de Paolo Sorrentino. Estrenada el 2013 i amb l'Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa sota el braç, la història mostra un seguit de personatges poderosos però insubstancials i decadents que transiten un estiu per Roma. Sacro GRA, de Gianfranco Rosi, es podrà veure al Pavelló el 30 de juliol. El GRA és el Grande Raccordo Anulare, l'autopista de 70 km que dona tota la volta a la ciutat de Ròmul i Rem, i en aquesta cinta es mostren històries que tenen lloc a les seves vores, amb diversos edificis emblemàtics i personatges excèntrics i pintorescos. Tancarà el Pantalla Pavelló el film més recent, Lo chiamavano Jeeg Robot, estrenat el 2016. Amb direcció de Gabriele Mainetti, explica el cas d'un lladre solitari que adquireix superpoders, una història que es desenvolupa a la perifèria de la ciutat eterna.

El cicle està comissariat per Daniele Porretta i totes les projeccions aniran precedides de la presentació d'una persona relacionada amb el món del cinema o de l'arquitectura. Per a més informació, consulteu l'enllaç

Data de publicació: Dimecres, 30 maig 2018
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Envia'ns un comentari i comparteix la teva experiència d'aquest esdeveniment. Si tens algun dubte o suggeriment pots fer clic en aquest enllaç.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.

Comentari

Hola, voldría saber quina es la data de projecció de la primera película del cicle "Caro diario". aquí posa el dia 4 de juny y després he vist que en la programació de la página diu el dilluns dia 18 de juny. Gràcies

Comentari

Benvolguda Sra Fernández,

En relació a la seva consulta, ens hem posat en contacte amb la Fundació Mies van der Rohe i ens han informat que hi ha un error de data en la seva pàgina web. El dia 4 de juny ha estat anul·lat i el cicle Pantalla Pavelló començarà el proper 18 de juny. Tanmateix, ens han indicat que corregiran les dades al seu lloc web per tal que no hi hagi malentesos per al públic.

Cordialment,

Barcelona Cultura

Pàgines