Tornar

Els integrants de l'ensemble vocal cantant drets vestits de negre i amb una paret blanca al fons

La música contemporània menys convencional, a L'Auditori, amb els EXAUDI

El cicle Sampler Sèries de L'Auditori acull el diumenge, 27 de gener, una proposta sonora imprescindible per als amants de la música contemporània: l'ensemble vocal britànic EXAUDI, amb una especial tirada pels sons més radicals.

EXAUDI (Foto: Mattew Andrews) està entre les formacions de música contemporània més prestigioses del moment. Va néixer l'any 2002 fundada pel director James Weeks i per la soprano Juliet Fraser, als quals aviat es van afegir algunes de les veus més brillants de l'escena contemporània britànica.

S'han convertit en una formació puntera en la seva especialitat per la seva decidida exploració dels límits més radicals de la música contemporània, incloent les estructures musicals de més complexitat, la microtonalitat i les estètiques sonores de caràcter més clarament experimental. Sí, la seva especialitat són... les més noves de les músiques més noves, d'aquí l'intensa relació que la formació té amb compositors emergents.

En consonància amb la seva fama d'innovadors, els EXAUDI interpretaran a L'Auditori, obres d'alguns dels autors d’avantguarda que s'allunyen especialment de les convencions com fa, per exemple, Bryn Harrison, del qual l'ensemble britànic interpretarà Eight Voices, una composició que es basa en repeticions de seqüències complexes. 

Una altra compositora que sonarà en el concert de L'Auditori serà Linda Catlin Smith, autora d'Uncertain una obra sobre els moments intermedis, els instants d'incertesa que estan entre el blanc i el negre, entre el dia i la nit... 

I, si algunes peces que interpretarà EXAUDI es basen en la complexitat de les estructures, d'altres, com Shadow and Echo and Jade o Out of Chorales, del suís Jürg Frey, aposten en canvi per la simplicitat i per una expressivitat que evita els  artificis. 

Peces basades en haikus, com els Madrigali del compositor contemporani italià Salvatore Sciarrino, la peça Corpi celesti del compositor, músic electrònic, pianista i director d'orquestra Lorenzo Pagliei, i una composició coral de Morton Feldman (un nord-americà famós per les seves peces instrumentals i per unes inusuals agrupacions d'instruments) titulada Christian Wolff in Cambridge formen part del repertori previst. Esteu al cas d'aquesta última composició de Feldman perquè és una bona mostra d'un estil que sempre sorprén el qui l'escolta per primera vegada.

Si teniu curiositat per conéixer les formes més extremes i radicals de la creació musical contemporània, no dubteu a venir a veure i escoltar els EUXADI però, abans, consulteu el web de L'Auditori.

 

Data de publicació: Dimecres, 23 Gener 2019
  • Comparteix