Una imatge al·lusiva a l'exposició d'Antoni Hervàs

Mitologia grega, cabarets i fugides al món natural, en les noves exposicions de La Capella

La Capella acull a partir del 16 de setembre les exposicions El misterio de caviria (a la foto) i Cartas desde el bosque.

Totes dues formen part del programa BCN Producció, que ofereix a artistes emergents de la ciutat suport i un aparador des del qual mostrar  a la ciutadania els seus projectes artístics.

El primer, El misterio de caviria, el signa Antoni Hervàs, un artista que pren com a punt de partida un film que molts de vosaltres haureu vist i que va signar el 1963 Don Chaffey: Jàson i els Argonautes. El film, basat en la clàssica història de la mitologia grega, ha passat a la història del cinema pels fabulosos efectes que va crear per a la pel·lícula el rei de l'animació, Ray Harryhausen.

Estructurada seguint les etapes del viatge de Jàson, l'exposició segueix l'aventura a la vegada que explora les possibilitats transformistes i transgènere del dibuix. Hervàs posa en contacte així els ritus cabiris de la Grècia clàssica i els personatges que integren l'escena del cabaret barceloní.

Pareu atenció, perquè al voltant de l'exposició s'organitzen activitats complementàries com ara la del diumenge 18 de setembre, a les 19.30 h, quan Gerard López, campió d’Espanya masculí sènior de gimnàstica rítmica, actuarà a l’antiga sala Copacabana (Passatge de la Banca, 6; a tocar del Museu de Cera) al ritme de  la música de Norman Bambi. Si hi voleu anar, escriviu un correu demanant que us guardin plaça a lacapella@bcn.cat (quan vingueu, porteu el vostre DNI).

La segona mostra que podrem veure a partir del 16 de setembre a La Capella és Cartas desde el bosque, una proposta de Bárbara Sánchez Barroso en la qual l'artista fa referència a una experiència personal: el seu trasllat des de la vida agitada de la Barcelona actual a una casa aïllada enmig d'un bosc anglès, a mitja hora en cotxe del poble més proper.

La relació entre art i natura, la desaparició de les temptacions consumistes i la reflexió sobre l’autenticitat i la bellesa d'un món natural que no ha estat creat per l'home i que és anterior a l'ésser humà centren una mostra amb moltes referències a l'escriptor anglès John Fowles.

La mostra investiga en el concepte de correspondència a partir d'un seguit de cartes filmades que reten homenatge als cineastes Chris Marker i Harun Farocki i que tenen la profunditat psicològica del cinema d'Andrei Tarkovsky.

Com aquella la correspondència poètica que van establir en el seu dia els també cineastes Víctor Erice i Abbas Kiarostami, Sánchez Barroso enviarà cada setmana a La Capella una de les seves videocartes, que el carter dipositarà en una bústia especialment col·locada a l'efecte a l'entrada de La Capella. Els espectadors que ho desitgin es podran asseure a llegir o més aviat a mirar-se les cartes. I fins i tot les podran respondre, si ho desitgen, seguint un seguit d'instruccions que trobaran a la sala. 

Data de publicació: Dimarts, 13 Setembre 2016
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Send us a comment and share your experience of this event. If you have any other doubts or suggestions, you can click this link.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.