Tornar

Els dos components de la formació retratats contra una paret

La llavor de Carles Santos germina a la Fundació Brossa

El Centre de les Arts Lliures convoca el festival de música Inaudit.

La Primavera Santos que el Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa dedica aquests dies al compositor, pianista i performer Carles Santos analitza els dies 26 i 27 d’abril l’herència que va deixar l’artista en l’escena musical i performativa dels nostres dies. Ho veureu ben clar en el Festival Inaudit, una cita que aplega alguns dels noms més coneguts de l’escena musical més avançada: des de Cabosanroque fins a Marina Herlop.

S’encarrega de comissariar el festival Lluís Nacenta, escriptor, músic i investigador que treballa en els territoris en els quals coincideixen la música, l’art, la tecnologia i la ciència. Es va llicenciar en matemàtiques, una especialitat que té molt a veure amb la música i ha comissariat un bon nombre de mostres com aquesta.

En aquest festival es pregunta per l’empremta que va deixar Santos en generacions més joves i, per respondre a la pregunta, convoca músics i formacions, però també poetes, artistes i cineastes. Així, formacions com els Cabosanroque (Laia Torrents Carulla i Roger Aixut Sampietro; a la imatge) obriran el festival i parlaran el dia 26 amb Nacenta sobre  l’empremta que ha deixat Santos en el seu treball. La intèrpret de música contemporània per a piano Lluïsa Espigolé oferirà per la seva part una interpretació pròpia d’una obra que està entre les més conegudes de Santos, Bujaraloz by Night (dia 26), mentre que altres, com el poeta i rapsode Oriol Sauleda proposen una experiència més propera a les performances de Santos en sortir del recinte de la Fundació i dur tothom qui l’acompanyi en una processó poètica i musical que recorrerà els carrers del barri de la Rivera, fent palès aquell esperit irreverent, festiu, poètic i esotèric del mestre. És La insurrecció de la carn, on no faltaran ni un piano ni una imatge de la Moreneta.

I, si preferiu una experiència gastronòmica, veniu a veure la Neus Masdéu i la proposta En blanc (dia 27), en la qual ofereix un ranxo popular mariner fet a partir d’una recepta de pescadors que Carles Santos preparava quan sortia a pescar amb la barca.

Guionista i pianista, Núria Roure esbudella una de les obres de l’artista, el Concert irregular (dia 27), per refer-lo i recrear-lo  en una lectura nova de l’obra “feta amb els ulls, amb les mans, amb les orelles, amb els peus, amb la pell, amb la imaginació i amb la memòria”, com expliquen els organitzadors.

I com a última proposta d’aquest Festival Inaudit, una artista que ha combinat piano i l'electrònica amb una naturalitat sorprenent i que, en l’actuació que ens proposa al Centre de les Arts Lliures, explora, com feia Santos, les fronteres de la creació musical sempre amb  la interpretació pianística, com a centre. La sentireu practicant la improvisació i l’escriptura al piano i elaborant amb sons electrònics textures i harmonies.

Si no us voleu perdre les xerrades, concerts, reinterpretacions i propostes diverses del Festival Inaudit, veniu al Centre de les Arts Lliures de la Fundació Joan Brossa, però abans consulteu al web tota la informació al respecte.

Data de publicació: Dimecres, 24 Abril 2024
  • Comparteix