Dos artistes abraçats i estirats al terra mentre un tercer intèrpret toca un teclat

Cos i gènere, protagonistes del cicle TRANSaccions al Mercat i a Hiroshima

El Mercat de les Flors i la sala Hiroshima cedeixen els seus escenaris durant aquest mes de març a tot d'artistes que treballen el gènere de la performance i que tenen com a tema de les seves propostes el cos i el gènere. És el cicle TRANSaccions.

Arrenquen amb P Project, d'Ivo Dimchev (a la foto), el dijous, 9 de març, a la sala Hiroshima. És la creació d'un artista búlgar que barreja en els seus espectacles les disciplines més diverses (de la performance a la fotografia, passant per la dansa, el teatre i la música). El veureu muntar un espectacle interactiu a partir de paraules... que comencen amb la lletra "p" amb les quals, amb l'ajuda del públic, improvisarà una poesia que després convertirà en cançó.

No marxeu gaire lluny perquè, al dia següent i al mateix espai, el mateix artista ens proposarà una història, Fest, sobre les connexions que, de manera no conscient, tendim a establir entre el poder i el desig en les nostres relacions professionals.

A partir d'aquí, una pluja de propostes que, durant tot el mes de març, duran al Mercat de les Flors la ballarina i coreògrafa María José Ribot, més coneguda com La Ribot; les divertides creacions de la parella d'artistes formada per Jonathan Burrows i Matteo Fargion o les noves interpretacions de la dansa contemporània que fa l'americà Trajal Harrell, entre molts d'altres espectacles dedicats a reflexionar d'una manera o altra sobre qüestions de gènere.

A la sala Hiroshima novament, però ja a finals de març, la barcelonina Sònia Gómez posarà a ballar els intèrprets canadencs Marc Béland i Alix Dufresne. La particularitat és que hauran de reinterpretar, des del punt de vista masculí, un solo per a una dona, Ballarina. I, en el procés, ens parlaran amb els seus moviments sobre l'envelliment, un procés especialment transcendent en la vida d'un professional de la dansa.

Un altre col·lectiu de creadors barcelonins, El conde de Torrefiel (un projecte conjunt de Pablo Gisbert i Tanya Beyeler), portarà novament al Mercat a cavall entre març i abril Escenas para una conversación después del visionado de una película de Michael Haneke, un títol llarg per a una peça que vol retratar una generació amb una banda sonora de música electrònica. Ho farà a partir de les històries de dotze joves europeus sotmesos a alguna forma de feixisme.

Aquestes i d'altres propostes en un cicle que, del 9 de març al 2 d'abril, omple la sala Hiroshima i el Mercat de les Flors de mirades diferents sobre la realitat que ens envolta.

Data de publicació: Dimecres, 08 març 2017
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Send us a comment and share your experience of this event. If you have any other doubts or suggestions, you can click this link.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.