Tornar

Una imatge del fotògraf Pierre Gonnord il·lustra el cartell de l'AFFBCN 2018

Un centenar de pel·lícules de vint països a l'Asian Film Festival

El certamen dedica una retrospectiva al cineasta japonès Hirokazu Kore-eda, guanyador de la Palma d'Or de Canes 2018.

L'Asian Film Festival Barcelona (AFFBCN) arriba a la seva sisena edició i ho fa en plena forma. Un centenar de pel·lícules es projectaran a diferents espais de la ciutat entre el 31 d'octubre i l'11 de novembre, arribades d'una vintena de països del continent i també algunes des d'Austràlia i Nova Zelanda. El certamen l'organitza Casa Àsia, i compta amb el suport de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) de la Generalitat de Catalunya, de l'Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) de l'Ajuntament de Barcelona, ​​del Hong Kong Economic and Trade Office de Brussel·les, de Cathay Pacific i de la We Are Water Foundation, de Betevé, Ràdio 4 i El Periódico de Catalunya, entre d'altres.

Hi haurà les següents seccions, totes a concurs: Oficial, Panorama, Netpac, Discoveries i Especial. S'atorgaran premis a la millor pel·lícula, el millor director i el millor guió de cadascuna de les seccions, i també el premi del públic i del jurat jove. L'única secció que no concursa és la Retrospectiva; estarà dedicada a Hirokazu Kore-eda, cineasta japonès que en la darrera edició del Festival de Canes va ser guardonat amb la Palma d'Or per la cinta Shoplifters. Aquest llargmetratge es projectarà als Cinemes Girona el 7 de novembre. En aquests cinemes es passaran el gruix de pel·lícules del Festival, però precisament la secció Retrospectiva es podrà seguir majoritàriament a la Filmoteca de Catalunya. El CaixaForum serà un dels altres punts que acollirà l'esdeveniment, com ara la sessió preinaugural, amb la pel·lícula Suleiman Mountain (Kirguizistan, 2017), de la directora Elizaveta Stishova.

De la llarguíssima oferta -us recomanem que consulteu la programació al web oficial del certamen- l'organització en destaca aquests títols: Our Time Will Come (Hong Kong, 2017), The Third Wife (Vietnam, 2018), Black Kite (Afganistan, 2017), Kia and Cosmos (Índia, 2018), February (Corea, 2017), Lima (Indonèsia, 2018), Bad Genius (Tailàndia, 2017), Rachana (Cambodja, 2018), Villa Dwellers (Iran, 2017) i Ash Is the Purest White (Xina, 2018). L'AFFBCN suposa, doncs, una excel·lent oportunitat per conèixer una part important del cinema asiàtic més actual, i que per altres vies difícilment arriba a les nostres pantalles.

Trobareu més informació en aquest enllaç.

Data de publicació: Dimecres, 24 Octubre 2018
  • Comparteix