Tornar

Kazushi Ono amb l’OBC

El poema simfònic més famós de Richard Strauss, a L’Auditori

El director titular de l’OBC dirigeix ‘Also sprach Zarathustra’ i completa el programa amb obres per a violí de Robert Schumann i Johann Sebastian Bach

Tothom coneix l’obra de joventut Also sprach Zarathustra de Richard Strauss perquè el seu inici, amb les seves primeres notes, és un dels més coneguts de la història de la música. És la peça que va fer servir Stanley Kubrick en el moment culminant de l’inici de 2001. Una odissea de l’espai, quan el mico llança l’os enlaire i es transforma en nau espacial, i és també una construcció musical eficient en tots els aspectes. Strauss la va compondre a finals del segle XIX, en els inicis de la seva carrera, encara en un registre postromàntic, molt abans de la seva etapa expressionista i el seu ric llenguatge harmònic de l’etapa final de la seva vida, però aquestes notes inicials –gairebé tan famoses com les de la Cinquena simfonia de Beethoven– i la popularitat que ha assolit la peça, la fan segurament la més coneguda del compositor. Per tant, un reclam artístic de primer ordre per a tres sessions a L’Auditori on el director titular de l’OBC, Kazushi Ono, tornarà a manar al podi. Seran tres dies, aquest pròxim cap de setmana, del 15 al 16 de desembre.

El poema simfònic de Strauss no és l’únic reclam, però. També hi haurà una primera part amb peces per a violí solista amb la participació de Frank Peter Zimmermann, que també sota la direcció d’Ono tocarà el Concert per a violí i orquestra número 1, de Johann Sebastian Bach, i la Fantasia per a violí i orquestra de Robert Schumann. Serà la primera vegada que l’OBC tocarà aquestes dues peces en tota la seva història.

Trobaràs més informació en aquest enllaç, on també podràs reservar les teves entrades.

Data de publicació: Dimecres, 06 Desembre 2017
  • Comparteix