La distribució entesa com la circulació d’una mercaderia des del seu lloc de producció fins al seu lloc de consum, és en moltes ocasions un espai / temps difús i opac tramat d’una xarxa d’intermediaris l’activitat dels quals i processos amb prou feines intuïm i que afecten a la forma i contingut d’aquesta mercancia, definint espais i construint paisatge. Des dels anys 60, tot un seguit de pràctiques artístiques es van centrar en subvertir els canals pels quals l’art es distribuïa habitualment, anticipant el treball en xarxa i afavorint formats com l’art postal o els llibres d’artista.
En l’actualitat, les noves tecnologies i Internet han portat la distribució de continguts a un nivell inimaginable, no obstant això, la distribució física segueix sent un espai crucial dins del nostre sistema econòmic i cultural. Les nostres vides, de la mateixa manera, estan regides per diferents sistemes i circuits distributius; econòmics, administratius, ideològics, afectius, de vegades visibles i altres inapreciables.
Amb el suport d’HANGAR.

Data de publicació: Dimecres, 13 juliol 2016
  • Comparteix