Barcelona vol ser referent internacional en comerç electrònic

18 març, 2013 | Actualitat, Fem xarxa | 1 Comentari

Barcelona és una ciutat força ben posicionada en el món de les tecnologies i cada dia que passa es consolida més com una referència mundial. Quan encara no fa un mes de la celebració del Mobile World Congress, que es va tancar amb un bon èxit, la ciutat acaba de ser l’escenari d’un altre esdeveniment tecnològic: l’eShow Barcelona, una fira internacional de comerç electrònic de primer nivell. I coincidint amb aquesta trobada, s’ha constituït el Cluster Ecommerce & Tech Barcelona, una iniciativa que promou un grup d’empreses i emprenedors i que té l’objectiu de guanyar competitivitat, atreure inversió i fer de Barcelona un referent internacional en el sector del comerç electrònic.

Els darrers anys s’ha notat un augment important en el comerç electrònic a Barcelona, a Catalunya i a Espanya. Es calcula que aquest sector econòmic va créixer, a l’Estat espanyol, un 20% l’any 2012, amb una facturació de 12.000 milions d’euros. I es preveu que el 2013 pugui créixer un 25% i arribi a 15.000 milions d’euros de facturació. A Barcelona l’any 2011 ja hi havia 20 empreses del sector, que donaven feina a més de 5.000 persones i amb una facturació de més de 2.000 milions d’euros. I segons les darreres enquestes de l’Òmnibus municipal de comerç, el 2012 un 38,9% de la ciutadania barcelonina comprava a través d’internet.

El Cluster Ecommerce & Tech Barcelona l’han constituït dotze empreses promotores: Be Republic, Grupo ITNet, Inspirit, Edreams, Lets Bonus, Parabebés, Privalia, Necotium, Nubalia, Trovit, Ulabox i Softonic. I compta amb quatre impulsors econòmics: Active Venture Partners, Caixa Capital Risc, RCD i Nauta Capital. L’Ajuntament de Barcelona hi dóna suport a través de l’estratègia Barcelona Creixement i ajudant i allotjant petites empreses a Barcelona Activa. Amb aquesta iniciativa, Barcelona es posa al nivell de les ciutats referents en comerç en línia, com ara Amsterdam, Berlín, Londres, París, Tel Aviv, São Paulo, Sidney o Silicon Valley (EUA).

Igual que va succeir al Mobile World Congress, la fira eShow Barcelona ha disposat d’un espai propi per a les empreses barcelonines, la Barcelona Innovation Zone, on han estat presents dotze empreses, vuit de les quals han rebut el suport de l’Ajuntament en el procés de creació o creixement. Són CatalogPlayer, Dimo, Intervertex, Ohlalapps, Servicetonic, Tripolis, Ubiqua, Websays, Innoquant i Slash Mobility. Les dues darreres tenen encara la seva seu a la incubadora de Barcelona Activa de Glòries.

Comentaris

  1. Hay que felicitar en este caso el ayutamiento de Barcelona por fomentar y continuar a posibilitar que Barcelona sea ya desde mi punto de vista hace tiempo y siga marcando tendencia en el ambito tecnológico. Las citas como el Mobile World Congress y el eShow Barcelona, son ya una referencia Mundial

Publica un comentari

Els camps necessaris estan marcats amb *.

*