La ciutat incorpora 28 radars pedagògics nous en espais sensibles

03/12/2023 - 12:39 h

Els barris de Sant Martí acullen cinc d'aquests nous aparells, situats en vies com l'av. Litoral o la Gran Via, o en entorns urbans on la velocitat ha de ser continguda

La ciutat de Barcelona ha instal·lat 28 nous radars de velocitat arreu dels barris amb l’objectiu principal de conscienciar les persones conductores. Són aparells que indiquen la velocitat a la qual se circula, no sancionadors.

La iniciativa forma part del pla per controlar millor els límits de velocitat a la ciutat en punts on s’ha detectat una sinistralitat especial o en entorns escolars que necessiten una reducció.

Als barris de Sant Martí s’hi han instal·lat 5 aparells,
a Santander 61, Aragó 609, Gran Via 1060,
av. Litoral 40, i av. Litoral / Jaume Vicens Vives

Aquests radars funcionen des de l’1 de desembre, i mentre que 25 són en vies amb un límit de 50 km/h, n’hi ha 3 d’ubicats en espais amb un topall de 30 km/h.

Les dades recollides donaran informació general sobre el comportament de les persones que condueixen a tota la xarxa en relació amb els límits de velocitat, i permetran prendre decisions de futur.

La ubicació dels nous aparells
L’EIXAMPLE (2): Pau Claris / pl. d’Urquinaona; i Rocafort 61.
SANTS-MONTJUÏC (4): av. Paral·lel / Palaudàries; Gran Via 159; Carrer A de la Zona Franca; i Creu Coberta 54.
SARRIÀ-SANT GERVASI (9): Mitre 40 (interior túnel); Balmes 371; General Mitre 79; Isaac Newton 24; av. V. Foix / Ramon Miquel i Planas; av. Vallvidrera 25; av. Vallvidrera 68; Anglí 33; i Iradier s/n.
GRÀCIA (2): trav. Dalt 25; i trav. Dalt 16.
HORTA-GUINARDÓ (1): av. Estatut / Jorge Manrique.
NOU BARRIS (2): Piferrer 72; i pg. Fabra i Puig 408.
SANT ANDREU (3): Felip II s/n; Ferran Junoy 12; i Meridiana / Sant Antoni Maria Claret.
SANT MARTÍ (5): Santander 61; Aragó 609; Gran Via 1060; av Litoral 40; i av Litoral / Jaume Vicens Vives.

Aquests dispositius s’afegeixen als 17 radars de punt que ja hi ha a la ciutat (dels quals 12 són en entorns escolars i 5 són radars de tram) i als 13 radars de l’exterior de Barcelona, repartits entre les rondes i els accessos a la ciutat.

Una mesura clau per a la seguretat viària

La mesura s’emmarca en el compromís municipal d’incrementar la seguretat viària i reduir els sinistres viaris, atès que l’excés de velocitat és un dels factors que n’agreugen més els efectes.

En aquest context, l’Ajuntament de Barcelona ha fet una aposta per dotar-se d’aquest sistema de control automàtic dels excessos de velocitat dins la ciutat, d’acord amb els objectius del Pla de mobilitat urbana (PMU) 2024 i el Pla local de seguretat viària.