Impuls als esports de mar arran de l'impost turístic

17/11/2023 - 10:55 h

S'invertiran 7,7M€ de l’impost turístic en vuit nous projectes per millorar la gestió del turisme i incrementar-ne el retorn social a la ciutadania, dos d'ells directament relacionats amb la promoció de l'esport nàutic.

S’han aprovat vuit nous projectes que es finançaran a partir de l’Impost d’Estades Turístiques (IEET). Aquestes accions sumen un total de 7,69 milions d’euros i permetran aprofundir en les polítiques engegades per millorar la gestió del turisme a la ciutat i incrementar-ne el retorn cap a la ciutadania.

Viu la vela. Durant els propers dos cursos està previst que 17.000 alumnes de 6è de Primària dels 359 centres educatius que té la ciutat visitin alguna de les escoles de vela que hi ha a Barcelona. L’aportació de l’IEET serà de gairebé un milió d’euros.

Barcelona Viu el Dakar. Al desembre el Port de Barcelona serà el punt d’embarcament dels vehicles que participaran a l’edició 2024 del Ral·li Dakar, que tindrà lloc al mes de gener de 2024 a l’Aràbia Saudita. Amb una aportació de 150.000 euros, es potenciarà un espai públic al Fòrum en què la ciutadania podrà contemplar les tasques de l’organització i veure de prop els vehicles.

Promoció de Turisme Blau. En el marc de la Copa Amèrica de Vela, s’organitzarà una sèrie d’accions per donar suport a la Fundació Barcelona Capital Nàutica (FBCN). El programa compta amb una aportació total de 4,93 milions d’euros.

Conceptualització i disseny de la campanya de promoció estratègica internacional de turisme. Rebrà 150.000 euros, consistirà a definir la propera campanya turística de ciutat que incidirà especialment en que cal corregir desajustos i atraure especialment esdeveniments que aportin un públic que sigui respectuós amb l’entorn, la convivència ciutadana i la cultura de la ciutat.

FIRA Integrated Systems Europe (ISE2024). L’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa i el Clúster Audiovisual Català, estarà present a l’esdeveniment per posar en valor la indústria creativa del sector audiovisual que ja existeix a Barcelona. L’aportació de l’IEET serà d’uns 484.000 euros.

Beat Barcelona, que rebrà una aportació de 350.000 euros, és l’espai situat a l’interior del recinte del Mobile World Congress (MWC). En ell es presenta una mostra de gastronomia, festivals, tecnologia i atractius de la ciutat.

ArticketBCN. És l’eina que agrupa la difusió i promoció cultural de sis dels museus d’art més importants de Barcelona. El projecte “Celebrem el 25è aniversari d’ArticketBCN” serà una campanya de comunicació específica per donar a conèixer aquesta iniciativa i el passi compartit a tots aquests museus. L’IEET aportarà a aquesta campanya uns 185.000 euros.

Plaça de Barcelona. Rebrà uns 471.500 euros provinent de l’IEET i consistirà en el disseny d’una exposició itinerant que posi en valor la Marca Barcelona allà on s’instal·li.

Aquests vuit projectes són una part del conjunt d’accions que s’aniran definint i posant en marxa durant el proper any 2024, i són igualment la continuació dels 39 projectes i més de 5 milions d’euros que es van anunciar el mes de març passat per tal de fomentar activitats culturals i iniciatives per diversificar el turisme al territori.