La comunicació de la festa

La campanya de comunicació té dues funcions bàsiques: d'una banda, informar la ciutadania de la celebració i de les activitats de la festa i, de l’altra, donar suport als serveis de la festa, especialment pel que fa a la informació sobre les afectacions de mobilitat i la senyalització excepcional. També es reforcen amb campanyes específiques els principals missatges per afavorir el transport públic, dónar a conèixer les mesures d’accessibilitat i promoure la convivència. Enmarcada en aquesta darrera, destaquen els productes i accions de sensibilittzació envers una festa lliure d'agressions sexistes.

Aquest web és, doncs, una eina per donar a conèixer els serveis i agents implicats que treballen per fer possible la festa. I alhora, explicar els valors d'una festa culturalment rica, solidària, cívica, respectuosa amb el medi ambient i feta possible pels veïns i les veïnes de Gràcia, un dels barris amb més entitats de la ciutat i amb una capacitat d'autoorganització més elevada.

També es porten a terme dues rodes de premsa, una de presentació i l'altre de balanç, en el local de la Fundació amb l'edició de dossiers pels mitjans.

A més, es manté la presència activa a través del web del districte i les xarxes socials twitter (@bcn_gracia), facebook (@districtegracia) i instagram (@bcn_gracia) sota el hashtag #FMGràcia2018. 

La informació als veïns, veïnes i als comerciants

Els veïns, veïnes i els comerciants de barri implicats majoritàriament en la festa viuen durant el mes d’agost canvis continus en el seu entorn: talls previs a la festa pels preparatius, tall de carrers guarnits durant els dies de la festa, talls de carrers puntuals durant el pas de les cercaviles, activitats de foc que cal tenir present amb caire preventiu, tall al trànsit de tot el perímetre de la Vila durant les nits, etc.

Per això, els avisos de porteria de talls dels carrers i els cartells de les activitats de foc amb les recomanacions als veïns i veïnes són imprescindibles com a requisit bàsic informatiu i per cercar la col·laboració veïnal.

La informació als ciutadans i la senyalització

Per aconseguir una festa accessible i facilitar que els visitants localitzin els espais de la festa es crea el mapa de la festa. I també s'ha creat el mapa de la mobilitat on se situen els diferents espais, el transport per arribar-hi, i altres serveis com els aparcaments de motos, els serveis de Bicing propers a la festa, els aparcaments reservats per a discapacitats, les afectacions de trànsit, així com els itineraris recomanats per a la visita de cadascun dels carrers guarnits, etc.

 

La promoció de la convivència

La comunicació també reforça els missatges de la campanya compartim reproduïts en torretes i anuncis al programa de la festa i mitjans locals.

Aquesta campanya durant els dies de Festa Major també posarà el focus en el respecte als guarnits per tal de sensibilitzar els visitants de l’esforç de la feina feta d’aquestes veritables obres d’art efímer que són els guarnits. 

Aquí podeu consultar la campanya de la convivència