Barcelona Cultura

El circuit cultural als barris de tots els districtes de Barcelona. Entrada gratuïta

Febrer - Abril 2024

CC ZONA NORD: “Volem fidelitzar el nostre públic”

21/05/2017
Aquest equipament de Torre Baró s'ha proposat crear nous públics i acostumar-los a anar a veure espectacles

Volen aconseguir formar nous espectadors. I el que encara és més complicat: fidelitzar-los. Aquest és l'objectiu del Centre Cívic Zona Nord amb la seva participació en el programa Barcelona Districte Cultural. "Volem oferir una programació continuada que permeti crear hàbits de consum. Que els veïns sàpiguen que cada mes hi haurà algun espectacle programat en el nostre escenari i que el busquin per saber si els interessa", ens explica Aránzazu Ortega, l'encarregada de la dinamització del Teatre Zona Nord, un equipament amb més de 330 localitats que, fins ara, només podia programar gràcies a operacions d'intercanvi amb algunes companyies: elles podien fer ús de les instal·lacions a canvi d'actuacions.

Per tal d'aconseguir atreure aquests nous públics, el Teatre Zona Nord ha encetat diverses línies de programació a través del catàleg d'espectacles del Barcelona Districte Cultural. Per una banda fa una aposta pel públic familiar amb espectacles –programats en horari de matí o de cap de setmana– com Amigoo, de Mumusic Circus (que es va veure el passat dissabte); però, encara que tampoc volen oblidar-se del públic genera, volen incidir especialment en el públic jove, en part pensant en els estudiants de l'institut veí que té línia d'ensenyaments artístics. "Hem triat artistes amb un llenguatge propi, més jove i més arriscat, que interpel·len directament al públic i, a poder ser, on la música tingui una presència important", apunta Aránzazu Ortega, que posa com a exemple dos muntatges que es podran veure a l'edició de tardor del Barcelona Districte Cultural: Mi madre y yo, de Sònia Gómez (14 d'octubre) i Mal Martínez. Humor i hòsties (20 d'octubre).

Aránzazu Ortega insisteix que, de moment, la tria que han fet no deixa de ser una prova: "Provarem estils i temàtiques diferents i, a la sortida de l'espectacle, escoltarem què diu la gent per poder prendre decisions". I afegeix: "El fet d'haver aconseguit tenir una programació estable ens ajudarà a fidelitzar el públic, perquè si no és molt difícil, cada vegada has de començar des de zero".

Compartir