Marca Barcelona

© Sagar Forniés

Barcelona, tercer destí turístic de vols continentals, és una de les ciutats amb una reputació global més bona, com ho indiquen els principals índexs i rànquings de marques urbanes. No obstant això, la marca Barcelona corre el perill de quedar presonera d’una imatge estereotipada, centrada en l’activitat turística i dependent de l’obra d’uns pocs genis com Gaudí o Picasso més que en la capacitat real d’inspirar i generar noves iniciatives empresarials i en el seu poder creatiu en tots els àmbits. La bona marca de la capital de Catalunya és sens dubte una gran font de prestigi i d’ingressos, però també pot comportar una reducció de la seva gran diversitat productiva en benefici exclusiu del sector turístic.

Barcelona és, en definitiva, la suma de moltes Barcelones. I ara els temps li demanen d’aprofitar la riquesa de què disposa per millorar el posicionament internacional sense perdre la identitat.

Hem convidat un geògraf, un escriptor, un poeta, un consultor de marca, un empresari, un economista i un filòleg a donar-nos els seus punts de vista sobre el passat, el present i el futur de la marca Barcelona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

Podeu fer servir aquestes etiquetes i atributs HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>