Celebrem el Dia Mundial del Medi Ambient

Un vídeo de sensibilització sobre problemàtiques ambientals i un semàfor que mesura la contaminació acústica són les dues accions que ha posat en marxa de l’Escola Sant Joan Baptista i Milà i Fontanals, per celebrar d’una forma especial el passat 5 de juny.

En motiu del Dia Mundial del Medi Ambient, el passat 5 de juny l’Escola Sant Joan Baptista va projectar un vídeo elaborat per la seva comunitat educativa i alumnat amb l’objectiu de sensibilitzar sobre les problemàtiques ambientals i fer-los partícips d’un projecte audiovisual.

L’abocament de plàstics al mar, la contaminació atmosfèrica, el canvi climàtic i la sequera són algunes de les problemàtiques a les quals fa referència el vídeo, protagonitzat pels nens i nenes de diverses edats. L’audiovisual emfatitza que les persones que patiran les conseqüències de totes aquestes problemàtiques seran elles mateixes, que ara només són infants però d’aquí uns anys hi toparan de ple. Els actors i actrius apunten que ara comença el compte enrere i que tan sols ens queden 12 anys per salvar la terra. Al final del vídeo es fan diverses propostes per revertir aquesta situació, com poden ser l’ús d’embolcalls reutilitzables per a l’esmorzar, rebutjar els gots de plàstics a les festes i seguir la filosofia de les tres R: Reduir, Reutilitzar i Reciclar!


En el cas de l’Escola Milà i Fontanals, la celebració d’aquesta efemèride es va fer amb la inauguració de l’anomenat “Semàfor acústic”, un objecte que mesura la contaminació acústica de l’escola, concebut inicialment per a fer-ne ús al menjador. Per tal de fer una presentació ben vistosa el 5 de juny, l’alumnat va elaborar un mural i invitacions que van ser enviades a cadascuna de les classes de tots els nivells educatius.

Durant tot el matí, els nens i nenes van anar baixant al menjador on els mestres membres de la comissió dinamitzaven l'activitat del semàfor acústic, que consistia en una presentació oficial en què s'explicava per a què servia, què es volia aconseguir, quines possibilitats tenia i el seu funcionament. En representació de cada classe, un alumne tallava la cinta i inaugurava així, el semàfor. Pròximament, aquest objecte rotarà en franges d'hora i mitja per cada classe per tal que l’alumnat experimenti, toqui, faci proves i vegi quines possibilitats té. Els especialistes de música i educació física també experimentaran a les seves classes, jugant amb el canvi d'espais (gimnàs, sala de música, sala polivalent, etc.).

    

 

En aquesta mateixa línia, i continuant amb temes d’acústica al centre, us volem compartir, el vídeo "La meva nova escola", realitzat per l’aula d’acollida que va guanyar el premi dels Jocs Florals Escolars del Districte de Ciutat Vella, en format audiovisual.

 

La meva nova escola