Difusió de recursos amb “Barris i acció”

L’Eskamot Verd de l’Institut Poeta Maragall elabora un reportatge audiovisual sobre projectes i iniciatives sostenibles del barri de l’Eixample: Enlaira’t, l’Aula Viva, Embolcalls+Sostenibles i Som Energia.


Durant el primer trimestre del curs 2018-19 l’alumnat de la matèria optativa Eskamot Verd de 1r d’ESO ha participat en el projecte Barris i Acció que porta a terme l’organització Càmeres i Acció. Aquest projecte té com a objectiu crear una plataforma multimèdia de difusió dels recursos dels barris feta pels/les joves, de domini públic i a disposició de tot aquell/a que la pugui necessitar. La participació de l’Eskamot Verd ha consistit en realitzar un reportatge audiovisual sobre iniciatives que es porten a terme a  l’Esquerra de l’Eixample per aconseguir un barri més sostenible. En concret el reportatge recull 4 iniciatives diferents:

  • Projecte Enlaira’t, realitzat per alumnat de 4t d’ESO de l’Institut Poeta Maragall durant el curs 2017-18, en el qual es va estudiar la qualitat de l’aire a l’entorn del centre i es van proposar mesures per a contribuir en la seva millora.
  • Projecte Embolcalls sostenibles, realitzat per l’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Poeta Maragall durant el curs 2017-18, que va fer disminuir l’ús d’embolcalls no reutilitzables  utilitzats per l’alumnat per portar l’esmorzar al centre.
  • Projecte Aula viva, realitzat per l’alumnat de cicle superior de l’Escola Els Llorers en col·laboració amb l’Associació Jardinets d’Emma. Va consistir en crear un espai verd a l’Avinguda Roma que, a banda d’aportar els beneficis propis dels espais verds, serveix com a centre d’aprenentatge per l’alumnat de l’escola i pels vianants que el vulguin visitar.
  • Cooperativa Som Energia, empresa que treballa amb energies renovables i gràcies a la qual ha incrementat considerablement el nombre de socis entre els veïns del barri.
     

 

L’activitat ha estat una molt bona experiència per l’alumnat que l’ha realitzat. Els nois i noies s’han d’organitzat en grups per realitzar les diferents tasques: redactar les preguntes de les entrevistes, preparar les gravacions, utilitzar els diferents aparells d’enregistrament audiovisual, etc. I, a més, han pogut conèixer una mica millor el centre en el qual acaben d’iniciar els estudis i el barri on viuen.