Calendari en Xarxa

La doctrina del shock: una contra història del neoliberalisme

Cinefòrum de economia amb la projecció del documental La doctrina del shock: una contra història del neoliberalisme, ressenya del llibre de Noemí Klein, Shock Doctrine, publicat per Rebelión.

El llibre t’introdueix immediatament en la tesi del volum: les crisis econòmiques, socials o polítiques i les catàstrofes ambientals són utilitzades per introduir unes reformes neoliberals que han portat a la demolició de l’Estat del Benestar.

Gratuït
Organitzador: ECOCONCERN-INNOVACIÓ SOCIAL
Lloc: c/ Carders, 12 pral
Com arribar-hi:
Horari: a les 19:30 h
Data d'Inici: Dimarts 13/06/2017
Data final: Dijous 13/07/2017
Tipus:
  • Recurs didàctic
  • Altres activitats
Temàtica:
  • Educació, formació
  • Canvi climàtic
  • Cultura, art, oci
Destinataris: Tots els públics

ESCOLA D'ESTIU: PERCEPCIÓ DE L'ESPAI A ORIENT I OCCIDENT, I EXPERIÈNCIES PRÀCTIQUES


OBJECTIUS: 

 La idea del curs és comparar com diferents cultures, i en diverses èpoques, han evolucionat la percepció de l'espai a través dels sentits y dels elements de la natura. Tot i les diferencies es veurà que hi ha quelcom en comú a totes les maneres de pensar relatives a l'espai i, en el fons, a la realitat

 

Preu general (*):
320.00 €.

COAC JOVE (**):
150.00 €.  

Col·legiats amb quota bàsica:
140.00 €.  

Entitats conveniades:
140.00 €.  

Col·legiats amb tram complementari:
120.00 €. 

Data límit de matriculació: 19/06/17

PROGRAMA: http://www.arquitectes.cat/iframes/escolasert/default2.php?fitxa&idx=224...

 

Pagament
Importa: 320 €
Organitzador: Calendari
Lloc: COAC - Carrer Arcs Carrer Arcs, 1-3, 5a planta 08002 Barcelona (Barcelona) 93 306 78 44
Com arribar-hi:
Horari: Dimecres de 10.00 h a 14.00 h,
Data d'Inici: Dimecres 28/06/2017
Data final: Dimecres 26/07/2017
Tipus: Curs, formació, taller
Temàtica:
  • Urbanisme, espai públic
  • Altres
Destinataris:
  • Tècnics i altres professionals
  • Tots els públics

Collserola 6 mirades

Mostra fotogràfica sobre el Parc Natural que presenta la mirada diferent de sis fotògrafs. Selecció d’imatges de l’exposició que va estar al Pedralbes Centre el novembre de 2016.
Entrada lliure. Consulteu disponibilitat de la sala.

 

Gratuït
Organitzador: Consorci del Parc de Collserola
Lloc: Centre d'Informació del Parc de Collserola
Com arribar-hi: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
Horari: de 9:30h a 14:30h
Data d'Inici: Dissabte 1/07/2017
Data final: Dijous 31/08/2017
Tipus: Exposició
Temàtica:
  • Biodiversitat, espais verds
  • Sostenibilitat
Destinataris: Tots els públics

EDUCACIÓ AMBIENTAL PARTICIPATIVA I COMUNITÀRIA: Construcció prospectiva de futurs, perspectiva de gènere i creació artística

Aquest juliol des de la SCEA s’organitza un curs/taller sobre Educació Ambiental Participativa i Comunitària: Construcció prospectiva de futurs, perspectiva de gènere i creació artística.
Per dinamitzar el curs/taller tenim el plaer de comptar amb l’Eloísa Tréllez  Solís. Física amb Màster en Ciències, especialitzada en Tècniques de Investigació Social. Diplomada en Estudis Avançats DEA i doctorada en Educació Ambiental. Àmplia trajectòria en processos de gestió ambiental, gènere, participació comunitària i interculturalitat, gestió de conflictes, àrees protegides, biodiversitat i estudis prospectius. Professora de diversos postgraus i consultora d’organismes internacionals. Durant la seva carrera professional ha realitzat activitats pràctiques i investigacions a Argentina, Bolívia,  Xile, Colòmbia, Equador, Mèxic, Panamà, Perú, Veneçuela i Espanya. Actualment presideix la Asociación Cultural Pirámide (Perú).

Segons paraules de l’Eloísa Tréllez: La educación ambiental contemporánea requiere el impulso de procesos efectivamente participativos, que lleven a la construcción colectiva de futuros sostenibles, considerando elementos fundamentales como la perspectiva de género y el potencial que se deriva de la creación artística, realizada con las premisas que conducen a la emoción orientada a la acción.
Las técnicas prospectivas permiten la construcción colectiva, intersectorial e intercultural, de nuevos futuros y de las opciones estratégicas para alcanzarlos. De allí, la importancia de considerarlas como uno de los instrumentos valiosos para la participación, incluyendo el enfoque de género y también las opciones creativas.

El curs/taller s’orientarà en facilitar l’ús d’aquestes tècniques, amb propostes complementàries, que permetin un treball conjunt per visualitzar escenaris i estratègies, des d’aquestes perspectives.

Contingut bàsic del curs/taller:

  • Educació Ambiental participativa i comunitària: conceptes bàsics
  • La prospectiva, com a eina per a la participació intersectorial i intercultural.
  • L’enfocament de gènere als processos educatius ambientals, característiques i necessitats.
  • La creació artística com a mitjà per a fomentar l’emoció, la sensibilització i l’impuls cap a l’acció. Teatralització, ús de tècniques audiovisuals, dansa i    dramatització.


El curs/taller tindrà una durada de dos dies (6 i 7 de juliol) i es realitzarà a l’Aula Ambiental Bosc Turull (Passeig Turull, 2 08023 Barcelona).

Aquesta formació està adreçada a professionals de l’educació ambiental i també a totes aquelles persones i altres professionals que tinguin relació amb processos educatius i ambientals.

Consulteu el programa:

Programa (cast)

Programa (cat)

Preus:
20 euros (socis i sòcies de la SCEA)
40 euros (No socis/es de la SCEA)
*Fins al 30 de juny hi ha un 50% de descompte.

Per formalitzar l ’inscripció cal omplir un  formulari.

Més informació i consultes: scea@scea.cat / 93 213 39 45

Pagament
Importa: 40 €
Organitzador: Societat Catalana d'Educació Ambiental
Lloc: Aula Ambiental Bosc Turull. Passeig Turull, 2 08023 Barcelona
Com arribar-hi: <M> Vallcarca (L3) Sortida Avinguda Vallcarca. https://www.google.es/maps/place/Aula+Ambiental+Bosc+Turull/@41.4134894,2.1455796
Horari: de 8.30h a 19h i de 9h a 19h
Data d'Inici: Dijous 6/07/2017
Data final: Divendres 7/07/2017
Tipus: Curs, formació, taller
Temàtica:
  • Educació, formació
  • Cohesió social, participació
  • Cultura, art, oci
Destinataris:
  • Educadors i educadores
  • Tècnics i altres professionals

FORMACIÓ: EA participativa i comunitària.

Las técnicas prospectivas permiten la construcción colectiva, intersectorial e intercultural, de nuevos futuros y de las opciones estratégicas para alcanzarlos. De allí, la importancia de considerarlas como uno de los instrumentos valiosos para la participación, incluyendo el enfoque de género y también las opciones creativas.

El curs/taller s’orientarà en facilitar l’ús d’aquestes tècniques, amb propostes complementàries, que permetin un treball conjunt per visualitzar escenaris i estratègies, des d’aquestes perspectives.

Contingut bàsic del curs/taller:

  • Educació Ambiental participativa i comunitària: conceptes bàsics
  • La prospectiva, com a eina per a la participació intersectorial i intercultural.
  • L’enfocament de gènere als processos educatius ambientals, característiques i necessitats.
  • La creació artística com a mitjà per a fomentar l’emoció, la sensibilització i l’impuls cap a l’acció. Teatralització, ús de tècniques audiovisuals, dansa i  dramatització.
  INSCRIPCIONS:  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf_qaMznr0YFjgTRZI9HRRaT2uEte4r...    
Pagament
Importa: 40 €
Organitzador: Calendari
Lloc: Aula Ambiental Bosc Turull (Passeig Turull, 2 08023 Barcelona
Com arribar-hi:
Horari: de 08:30 a 18:30 h
Data d'Inici: Dijous 6/07/2017
Data final: Divendres 7/07/2017
Tipus:
  • Curs, formació, taller
  • Xerrada, conferència, taula rodona, debat
Temàtica:
  • Educació, formació
  • Canvi climàtic
  • Sostenibilitat
  • Altres
Destinataris: Educadors i educadores

Efectes sobre la salut i alternatives a l'ús de pesticides

El criteri d'una nova gestió més sostenible dels espais verds metropolitans ja fa dècades que es considera a l'AMB i s'ha anat treballant en aquest sentit. Així i tot, davant els riscos que comporta el glifosat sobre la salut i el medi ambient, a finals de 2016 l'AMB va decidir eliminar-ne completament l'ús en els parcs metropolitans.

La preocupació creixent que ha generat aquest herbicida va fer que l'Àrea de medi ambient decidís elaborar un document que compilés tota la informació relacionada i alhora exposés diverses alternatives. Ara, volem fer un pas més i qüestionar no només l'ús del glifosat sinó dels pesticides en general. 

Programa

09.00 h Acreditació de participants

09.30 h Benvinguda

  • Eloi Badia, vicepresident de Medi Ambient de l'AMB.
09.40 h Els efectes dels pesticides sobre la salut
  • Marieta Fernández, professora titular de la Universidad de Granada.
10.30 h Experiències properes. De l'empenta política a la concreció tècnica
  • AMB: Noemí Guinovart, cap de secció del Servei de Sostenibilitat i Educació i Dina Alsawi, cap de secció de Parcs del  Servei de Promoció i Conservació de l'Espai Públic.
  • Ajuntament de Barcelona: Frederic Ximeno, comissionat d'Ecologia i Izaskun Martí, directora de Conservació de la Direcció d'Espais Verds i Biodiversitat.
  • Ajuntament de Badalona: Àlex Mañas, 2n tinent d'Alcalde i Gregori Muñoz-Ramos, cap de Serveis de Medi Ambient.
11.30 h Pausa cafè

12.00 h Campanya d'eliminació de contaminants hormonals per part de les administracions locals
  • Kistiñe García, Ecologistas en Acción.
12.30 h La iniciativa zero phyto a França
  • Emmanuel Steinmann, adjoint au chef du bureau des ressources naturelles et agriculture. Ministère de la transition écologique et solidaire (France).
13.15 h Lió, una experiència consolidada
  • Daniel Boulens, director de la Direction des Espaces Verts Ville de Lyon.
14.00 h Cloenda de la jornada
  • Salvador Milà, director de Presidència de l'AMB.

 

Gratuït
Organitzador: AMB
Lloc: Sala d'actes. Planta 8 edifici A (AMB)
Com arribar-hi:
Horari: de 9 a 14h
Data d'Inici: Divendres 7/07/2017
Data final: Divendres 7/07/2017
Tipus: Curs, formació, taller
Temàtica:
  • Biodiversitat, espais verds
  • Qualitat ambiental, salut
  • Sostenibilitat
  • Urbanisme, espai públic
Destinataris:
  • Educadors i educadores
  • Tècnics i altres professionals