Suport integral a famílies vulnerables i Campanya una Rosa per una causa

Entitat:
Fundació IReS
Descripció: 

Objectius:

Obtenir recursos econòmics amb la venda de roses pels projectes d’un ecosistema de suport integral a famílies.

Breu descripció:

La Campanya “Una Rosa per una Causa” de la Fundació IReS és una acció de Responsabilitat Social Corporativa que es va iniciar al 2012 amb el Majestic Hotel & Spa i el taller floral Bouquet per donar suport a la Fundació IReS. Any rere any, aquesta acció de RSC es va consolidant amb un augment de la participació de ciutadania i entitats. El disseny de la capsa que conté la rosa de les creativitats i de la llegenda de St. Jordi es realitza d’un projecte de col·laboració amb professors i alumnes Grau de Publicitat, Relacions Públiques i Màrqueting de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.

Al 2018 la campanya aconsegueix generar complicitat social amb empreses, universitat, entitats i persones a través de diferents accions:

  • Concurs alumnes Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull.
  • Col·laboració amb la Asociación de la Comunicación Publicitaria (ACP) que regala les entrades a El Sol: El Festival Iberoamericano de la Comunicación Publicitaria, premi per a les guanyadores del concurs.
  • Venta directa de roses a empreses i entitats.
  • Elaborar la llegenda per St. Jordi, que es descarrega a través del link, caixa de la rosa, web IReS, etc.  
  • Parada de venda de roses – RSC de Majestic Hotel & Spa. L’hotel compra les roses i es venen a la parada mitjançant una donació voluntària.
  • Acció de col·laboració de persones usuàries, en el muntatge i en la venda de roses.

El total de roses venudes ha estat de 2.509 i s’ha recaptat un total de 10.993 euros

La recaptació obtinguda es destina íntegrament al suport integral de famílies en situació vulnerable de la Fundació IReS a Barcelona i que els permetrà a tirar endavant. Les ajudes es destinaran a cobrir necessitats bàsiques de les famílies així com en treballar processos d’apoderament dels seus membres.

La jornada ha suposat  també una experiència laboral per a persones usuàries del Programa Aferra’t. La seva participació en el muntatge de roses és una eina més que ajuda a aquestes persones en el seu procés d’apoderament.

La campanya de Responsabilitat Social Corporativa, “Una Rosa per Una Causa” , ha tingut la col·laboració de 28 organitzacions que a través de la compra d’una rosa han donat suport a la causa.

Valors a destacar:

Es tracta d’una iniciativa que destaca pels seus valors de creativitat, proximitat, col·laboració, responsabilitat social i complicitat social.

Col·laboradors:

Majestic Hotel & SPA, 22@Network, Asesoria Sainz de Branda S.A.P, Birchman Group, Carburos Metálicos, Clece SA, Cementiris de Barcelona S.A, Centre Internacional de negocis de Catalunya, Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya, Colegio Farmacéutico, Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona, Comansi, Felca Servicio SA, Foment del Treball Nacional, Green Planet, Grupo ICA, Informática El Corte Inglés, Innovat Hotels SL (Twentytu), Knowledge Innovation Market SLU, Lab. Oliver- Rodés, Levante Capital, Pasiona Consulting SL, SIGMA Gestión universitaria AIE, Veltia, Vistaprint, Haribo, Asociación de la Comunicación Publicitaria, professors i alumnes de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna de la Universitat Ramon Llull,  mitjans de comunicació (Diari ARA i Catalunya Radio) ECAS, FVSC i Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva.

Més informació en aquest enllaç.