Programa Aferra’t: famílies en risc d’exclusió i campanya “Una Rosa per una Causa”

Entitat:
Fundació IReS
Descripció: 

Breu descripció:

La Campanya “Una Rosa per una Causa” de la Fundació IReS és una acció de Responsabilitat Social Corporativa que es va iniciar al 2012 amb el Majestic Hotel & Spa i el taller floral Bouquet per donar suport a la Fundació IReS. Any rere any, aquesta acció de RSC es van consolidant amb un augment de la participació de ciutadania i entitats.

Al 2014 la campanya va aconseguir generar complicitat social amb entitats i persones a través de diferents accions:

-       Venta directa de roses a empreses i en parades de roses per la ciutat de Barcelona

-       Acció concreta de RSC de Majestic Hotel & Spa on l’hotel compra les roses i es venen davant de l’hotel s’ubica a preu de donació voluntària.

-       La creació d’una rosa digital.

Les roses venudes a empreses, a les parades de la Fundació i la rosa virtual, novetat del 2014, van concloure una diada de St. Jordi on es van vendre prop de 3.000 roses i es va recaptar un total de 6.500€.

La recaptació obtinguda es va destinar íntegrament al Programa Aferra’t: famílies en risc d’exclusió de la Fundació IReS, i va permetre ajudar a més de 150 famílies a tirar endavant en moments d’especial dificultat. Les ajudes es van destinar a transports, a l’atenció de necessitats bàsiques, per ajudes a l’habitatge, per facilitar l’accés a formacions especialitzades amb l’objectiu de millorar capacitats tècniques, a facilitar la incorporació al mercat laboral.

La diada va suposar també una experiència laboral per a persones usuàries del Programa Aferra’t. La seva participació en el muntatge i en la venta de roses és una eina més que ajuda a aquestes persones en la seva reinserció social.

La campanya de Responsabilitat Social Corporativa, “Una Rosa per Una Causa”, va tenir la col·laboració de més de 40 organitzacions que a través de la compra d’una rosa, física o virtual, van donar suport a la causa, i van consolidar una campanya on ressalta un augment de la participació del 25%.

Es tracta d’una iniciativa que destaca pels seus valors d’innovació, creativitat,  proximitat, col·laboració, responsabilitat social i complicitat social. 

Col·laboradors:

Majestic Hotel & Spa, Bouquet, Professors i Alumnes de la Facultat de comunicació Blanquerna, Atrapalo, Diaria ARA, La Vanguardia – Mon Barcelona, Gas Natural Fenosa, Raima, 22@ Network, Marc Martí, Centre Moral i Cultural del Poblenou, GAES, CLECE, CEVASA, Nestlé, Col·legi d’Enginyers Tècnics, Novotel, Twentytú, Birchman, MC Prevención, Foment del Treball, SIGMA AIE, Hisperia Towers, Fundació La Caixa, Laboratoris Oliver – Rodés, Hill & Knowlton, Innotalentum, Laboratoris Ordesa, Col·legi de Censors Jurats de Comptes de Catalunya, Cobarna Fruits, Felca, Grupo ICA, Haribo, Nike, Agrolimen, Càmping La Tordera, Acord Ciutadà per una Barcelona Inclusiva, FCVS, ECAS, Estudi Claris, Consorci d’educació de Barcelona, Digital Seed, Fuera de Cuadro.

 

alt="" />