Canvi d`hàbits. Activitats de divulgació i sensibilització

Entitat:
Ajuntament de Barcelona
Descripció: 

Breu descripció:

Des de Mercats de Barcelona es posen en marxa nombroses iniciatives que tenen com a objectiu promoure un consum sostenible, de productes de qualitat, evitar el malbaratament del menjar i sensibilitzar els ciutadans i els productors per produir menys residus.

Els 65 milions de visites que reben anualment els Mercats de Barcelona fan que siguin els espais públics adients per desenvolupar campanyes de divulgació i de sensibilització. És en els mercats que es distribueixen targetons informatius per a prevenir la producció de residus, i a on dipositar-los, des de la part orgànica al cartró o el paper,  i a quins llocs de la ciutat s’hi troben. A tots els districtes de la ciutat  hi ha instal·lats punts de recollida i les campanyes es fan en col·laboració amb l’àrea de Medi Ambient.

La iniciativa “Cuina d’aprofitament” sorgeix del departament de Gestió de Residus de l`Àrea de Medi Ambient i Serveis Urbans de l`Ajuntament de Barcelona i compta amb la col·laboració de l`Institut Municìpal de Mercats (IMMB). A través de tallers i d`accions teatralitzades als mercats, es pretén donar a conèixer el malbaratament alimentari que es produeix a les llars i les seves conseqüències, introduir nous hàbits d`aprofitament del menjar i difondre bones pràctiques de prevenció davant de la generació de residus, tant a l`hora d`anar a comprar com quan es cuina o es vol conservar els aliments.

La generació de residus i la forma de gestionar-los és un problema generalitzat. Per això, des de Mercats de Barcelona es fomenta la prevenció: reduir la generació de residus, tot conscienciant els ciutadans del valor d’una acció que redunda en benefici de tots. I de pas, es promou la cuina d’aprofitament, un sistema que té en compte l’aprofitament de menjar sobrant, la conservació i la planificació de la compra.

A més, de forma regular, i durant cada quinzena, es fan campanyes específiques a tots els mercats de Barcelona. Finalment, i en funció de la temporada de l’any, com ara Nadal, per exemple, es fan campanyes de reforç a les instal·lacions municipals.