Aquest curs té com a objectiu iniciar als interessats en l'estudi de les Arts Escèniques Orientals. Des de fa més d'un segle el teatre oriental va començar a influir en els teòrics teatrals europeus. Des de llavors hem seguit endinsant-nos en la comprensió d'unes arts tan distants i tan fascinants. A poc a poc vam anar canviant la mentalitat teatral occidental i vam poder aprofundir en la riquesa de les arts en orient que uneixen ritu, religió, filosofia i tradició. És important aprendre a diferenciar les diferents tradicions dins d'Àsia. Comprendre que hi ha punts en comú i altres estrictament locals. Així, analitzar el seu caràcter cerimonial i el seu enllaç religiós que ens ajudarà a completar un estudi holístic de les arts i la tradicions orientals.
XINA: Introducció a la història de la Xina. Literatura xinesa. Filosofia xinesa. Orígens del Teatre a la Xina. L'Òpera de Pequín. Influències de Bertolt Brecht.
JAPÓ: Introducció a la història de Japó. Orígens del teatre al Japó. El personatge d'Onnagata. Teatre NOH. Teatre KABUKI. Teatre BUNRAKU. Dansa BUTOH. Influències de Meyerhold, Claudel, Yeats, Peter Brook, Grotowski, Copeau, Eisenstein o Barrault.
ÍNDIA: Introducció a la història de l'Índia. Religió i literatura hindús. Mahabharata. Poètica teatral de l'Índia. Orígens del teatre hindú. Danses sagrades. Teatre Kathakali. Disciplina a les escoles. Influències de Gordon Craig, Grotowski, i Eugenio Barba.
BALI (INDONÈSIA): Origen de les seves danses teatrals i religioses. El teatre a Bali, Danses del tràngol: Topeng, Li-gong-traton, Barong i Randha. Influència d'Antonin Artaud.

METODOLOGIA: Anàlisi d'imatges i de fragments o gravacions de representacions teatrals orientals. Anàlisi dels textos teòrics occidentals sobre teatre oriental. Estudi dels textos dramàtics i teòrics orientals de teatre. Estudi de pel·lícules de temàtica teatral, o representacions teatrals orientals. Es tracta de donar les bases perquè s'aprenguin diferents punts de partida, i l'alumne busqui les maneres d'aprofundir en una matèria que pot ser desconeguda per a ell. L'objectiu és anar a poc a poc introduint l'art escènic d'orient.

PROFESSOR: Curs a càrrec de Daniel Ginebroza Conde, teatròleg que està desenvolupant una alternativa teatral. El teatre hauria de ser un mitjà per arribar a les persones i no al revés. Va estudiar a la Real Escola Superior d'Art Dramàtic de Madrid i va realitzar una estada a Anglaterra a la Rose Bruford College. Va seguir formant-se assistint a diversos cursos, com els Joves actors al Teatre de l'Abadia (Madrid), Introducció al Mim Corporal a MOVEO (Barcelona), sobre l'Art secret de l'actor a la seu de l'Odin Teatret (Dinamarca), sobre l'estudi del teatre Eurasiano a la seu del teatre Potlach (Itàlia), al costat de Yoshi Oida (França), sobre l'Entrenament contemporani de l'actor amb Igor Zolotovitsky (teatre de l'Art de Moscou) o la veu que dansa amb Anna Caixach. El seu objectiu és reunir un grup de persones que tinguin capacitat d'investigació i el caràcter i la força suficients per intentar crear un teatre que serveixi com a marc per a possibilitar una comunicació entre persones. Per això ha rebut suport per part de La Fàbrica de Creació Fabra i Coats i La Central del Circ, per poder dur a terme aquesta tasca.

MATERIAL: No requereix cap material especialment.

A QUI VA DIRIGIT / REQUISITS: Les persones assistents al taller no necessiten experiència prèvia ni preparació prèvia. Pot assistir qualsevol persona que ho desitgi: filòsofes, músics, actors, actrius, ballarins, ballarines, directores, dramaturgues, estudiants o diletants.

MATRÍCULA: 144€, 18 hores, 6 sessions de 3 hores

Fecha de publicación: Lunes, 09 Octubre 2017
  • Comparte