Tornar

La imatge d'una caravana extravagant serveix per promocionar l'espectacle

"Wohnwagen", una reflexió sobre l'amor i el compromís a La Seca

La Seca acull del 9 de novembre al 4 de desembre la posada en escena de Wohnwagen (Foto: Itsaso Arizkuren), una peça del dramaturg francès instal·lat a Berlín Rémi Pradère que parla d'amor i compromís.

Ho fa d'una manera poc habitual, així que deixeu de banda la idea de que anireu a La Seca, us asseureu i, davant els vostres ulls, passaran coses fins al moment que s'encenguin els llums, aplaudiu i marxeu. Feu clic aquí i podreu veure un teaser de l'espectacle, interpretat per actors i actrius d’arreu d’Europa i parlat en sis idiomes.

No, això és teatre del nostre temps i el posa en escena una companyia d'actors joves (bona part vénen d'Els Malnascuts, un col·lectiu acollit a la Sala Beckett) que volen que la funció s'assembli més a un concert o una performance on les coses no passen només sobre l'escenari, que no a un muntatge teatral convencional. Aquí no hi ha cap escenari a la italiana i, de fet, ni tan sols hi ha divisió entre els espais destinats al públic i als actors.

El títol de l'obra, Wohnwagen, és una paraula alemanya composta dels termes “wohnen”, viure, i “wagen”, que pot voler dir vehicle però també atrevir-se. El títol, doncs, té dues interpretacions: "rulot" o "caravana" però també "atrevir-se a viure".

Personatges poc convencionals, que de vegades tenen fins i tot tocs màgics, formen part de la història que explica aquesta peça, que parla de l’amor, de les comoditats i les dificultats de l’amor romàntic al segle XXI i del concepte de compromís.

L'obra va ser representada fa unes temporades al Volksbühne, un dels teatres més prestigiosos de Berlín, a càrrec del P14, el col·lectiu de teatre jove d'aquest sempre innovador escenari alemany.

Una proposta, doncs, de teatre diferent i radicalment modern tant en la temàtica com en la forma, que porta a escena un planter d'actors format per Kira Anzizu, Guillem Barbosa, Max Grosse Majench, Elena Martín, Laura Weissmahr i Oriol Puig, i dirigit per Max Grosse Majench i Anna Serrano.

Data de publicació: Dimarts, 08 novembre 2016
  • Comparteix