Tornar

'One year’s woman performance', de Raquel Friera

Dues exposicions per inaugurar el curs a la Virreina

El Centre de la Imatge tot just acaba d’inaugurar les primeres mostres del 2018, una al voltant del flamenc i els espais, i una altra sobre dones i horaris laborals

Ja ha començat l’any natural d’exposicions a La Virreina Centre de la Imatge amb dues mostres de contingut original i plantejaments teòrics d’un important valor tant social com conceptual, i que es podran visitar fins a finals del mes de maig. Porten per nom Màquines de viure. Flamenc i arquitectura en l’ocupació i desocupació d’espais (aquesta correspon a Pedro G. Romero, Maria García Ruiz i Valentí Roma) i One year’s woman performance 2015-2016, de Raquel Friera, i tot i ser molt diferents, hi ha quelcom que les uneix: la voluntat de reflexionar sobre l’acte creatiu i el treball que porta associat. La mostra de Màquines de viure té com a punt de partida una anècdota que va passar a Federico García Lorca i Manuel de Falla quan van sentir flamenc des de la finestra d’una casa que va resultar ser un espai blanc, asèptic, modern. No era el flamenc la música de les classes populars, dels pobres? A partir d’aquesta curiositat, la mostra reflexiona sobre com la música ocupa i desocupa els espais on s’infiltra, en connexió íntima amb l’arquitectura.

La segona exposició és una reflexió sobre el treball i, en particular, el treball de les dones. Durant un any sencer, i comptant amb voluntàries diferents cadascun dels dotze mesos, Raquel Friera ha fotografiat dones tot just quan acaben la seva jornada, però no la laboral, sinó l’altra: la de fer feines domèstiques i tenir cura de la família, una manera de denunciar que, de la mateixa manera que l’artista ho és les 24 hores del dia, una dona no té horaris i com la seva feina és tot el que fa des que es lleva fins que se'n va a dormir.

Trobaràs més informació sobre aquestes exposicions al web de La Virreina Centre de la Imatge.

Data de publicació: Dilluns, 26 Febrer 2018
  • Comparteix