Tornar

Suraj ka Satvan Ghoda, de Shyam Benegal

Segona tongada del cicle dedicat al director Shyam Benegal

Casa Àsia prossegueix amb la immersió profunda en l’obra d’un dels grans directors de l’Índia al segle XX, que es podrà veure als Cinemes Girona

El cinema a l’Índia té dos vessants molt diferents. Per una banda, hi ha la indústria de Bollywood, que està pensada per satisfer un mercat gegant de més de mil milions d’habitants, i que genera uns ingressos i té un impacte cultural a Àsia més gran encara que el de Hollywood. Però també hi ha un tipus de cinema molt més profund i noble, cinema d’autor basat en el realisme i la crítica social que, des de fa dècades, té una continuïtat creativa que li ha valgut prestigi arreu del món, i al qual pertanyen directors com Satyajit Ray o Shyam Benegal. Benegal és encara un autor viu –va néixer l’any 1934–, i ha fet pel·lícules extraordinàries des de principis dels anys 70 que, malauradament, no han estat gaire vistes fora de l’Índia. Però si tens curiositat per saber com són els seus relats socials i realistes, encara continua el cicle que li està dedicant Casa Àsia, que consisteix en projeccions de títols clàssics als Cinemes Girona.

El cicle va començar a l’octubre i falta la rematada final: una segona retrospectiva, del 25 de novembre al 16 de desembre, en la qual es projectaran quatre pel·lícules més. La primera ja s’ha passat –Junoon, que va ser el dissabte 25–, però la resta et garantirà tres dissabtes profitosos si el teu interès és aprofundir en la cultura i el cinema indi: Suraj ka Satvan Ghoda (1992), Welcome to Sajjanpur (2008) i el retrat que Shyam Benegal va fer del seu col·lega Satyajit Ray el 1982. Totes tres pel·lícules abasten tres dels gèneres predilectes de Benegal: el drama polític, la comèdia de costums i el documental.

Trobaràs més informació al web de Casa Àsia.

Data de publicació: Dimecres, 29 novembre 2017
  • Comparteix