Tornar

Retrat de la protagonista d'esquenes i davant de quatre cadires buides

‘Shenzhen significa infern’ o la cara fosca de la globalització

El Teatre Tantarantana recupera, del 5 al 21 de setembre, un dels grans èxits del Grec Festival de Barcelona, una peça de l’autor italià Stephano Massini, que ens convida a reflexionar sobre la cara més fosca de la globalització.

Shenzhen significa infern es va poder veure en la darrera edició del Grec dirigida per Roberto Romei. De fet, autor i director ja havien portat al festival de Barcelona l’any 2016 Lehman Trilogy, un muntatge molt crític amb el capitalisme i l’especulació financera que ha rebut aplaudiments en escenaris de mig món.

Aquest cop, Massini i Romei apunten a la globalització i, més concretament, a les condicions laborals, cada cop més precàries, que imposa. Ho fan recreant una entrevista laboral en una fàbrica xinesa de la que depén el futur de quatre treballadors.

De fet, en escena només veureu a l’entrevistadora, però les seves paraules us permetran entendre perfectament quines són o podrien haver estat les respostes d’uns treballadors constantment posats a prova i en risc de quedar-se al carrer.

Sandra Monclús és, doncs, l’única intèrpret del muntatge que, tot i això, no és cap monòleg, sinó un diàleg que, en bona part, es desenvolupa en la imaginació dels mateixos espectadors.

Si us interessa el teatre polític i voleu material per a una seriosa reflexió sobre el món laboral d’avui, aquí i a la Xina, no us perdeu aquest muntatge. Trobareu més informació al web del Teatre Tantarantana.

 

Data de publicació: Dimecres, 29 Agost 2018
  • Comparteix