Planeta urbà: la mobilitat a les ciutats del futur

El 24 de novembre, John Urry, Salvador Rueda i Mark Nieuwenhuijsen reflexionaran sobre la importància dels efectes del creixement urbà en el medi ambient i la salut de les persones, al CCCB.

El creixement urbà sembla imparable. S’estima que l’any 2050 el 70% de la població viurà en entorns urbans i, ja avui, algunes ciutats del món compten amb una població de més de vint milions d’habitants. A la vegada, la societat contemporània es caracteritza per un estil de vida marcat per una mobilitat intensiva: megalòpolis, dispersió creixent del territori urbanitzat, turisme i fluxos migratoris mobilitzen diàriament milions de persones. D’aquesta manera, l’accés al transport és clau per determinar la nostra qualitat de vida.

Avui, però, l’ús massiu de sistemes de mobilitat basats en combustibles fòssils té un impacte immens en termes mediambientals i de salut, i posa sobre la taula reptes cabdals en un món cada dia més urbanitzat. És possible reconduir el creixement i la mobilitat urbana cap a un futur més saludable, sostenible i socialment just?

Per reflexionar sobre aquestes qüestions, es comptarà amb la presència de John Urry, catedràtic de Sociologia de la Universitat de Lancaster, coautor d’Un mundo sin coches (Península, 2011), i expert de reconeixement internacional en mobilitat i turisme, i la seva incidència en les formes de vida del món contemporani. 

Amb la participació de Salvador Rueda, director de l’Agència d’Ecologia Urbana de Barcelona.

Moderador: Mark Nieuwenhuijsen, coordinador del Programa Contaminació Atmosfèrica del CREAL.

Aquest debat és l’inici d’una col·laboració entre les institucions científiques ISGlobal, CREAL, B·Debate i el CCCB.

Més informació: B·Debate

Data de publicació: Dimarts, 18 Novembre 2014
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Send us a comment and share your experience of this event. If you have any other doubts or suggestions, you can click this link.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.