Tornar

La performer Sonia Gómez amb un vestit negre ajustat i guarniments metàl·lics durant la performance

Les performances en directe de Joan Morey, al Centre d’Art Contemporani

El Centre d’Art Contemporani de Fabra i Coats acull aquests dies un cicle de performances de l’artista Joan Morey. La propera serà el 25 d’octubre, però n’hi haurà tres més fins al 13 de desembre.

El cicle de performances és part de l’exposició Col·lapse que aquests dies es pot veure al Centre d’Art Contemporani i que repassa els projectes més destacats dels últims anys de Joan Morey, un creador nascut a Mallorca que explora les connexions entre assumptes aparentment tan diversos com el teatre, el cinema, la filosofia i la sexualitat a partir d’obres gràfiques, obres sonores, performances, vídeos o instal·lacions.

I és que a més de les obres gràfiques i els vídeos que formen Col·lapse (una mostra que té continuïtat al Centre d’Art Tecla Sala de l’Hospitalet), podrem veure fragments en viu d’algunes de les performances de Morey.

Veniu el dijous, 25 d’octubre i podreu assistir a Gritos y susurros. Conflicte dramàtic cinquè (amb l’obra d’art). Protagonitza la performance una actriu vestida amb hàbits d’una ordre religiosa i amb una bota ortopèdica de cuir negre que llegeix una anàlisi del pensador Jacques Derrida sobre la visió de les dones en l’obra de Nietzsche. Una altra intèrpret (a la peça veureu Carme Callol i Tatin Revenga) li dóna ordres sobre la postura del cos i la posició que ocupa.

No serà l’única performance del cicle, que ja va començar el passat setembre amb Post-Mortem (a la foto) i va continuar l’octubre amb Lletania Apòrima. Torneu a venir el 15 de novembre i, a Bareback: Fenomenologia de la comunió, veureu l’intèrpret Manuel Segade vestit de sacerdot pronunciant una mena d’homilia que parla de sexe sense protecció i dels conceptes de “comunitat” i “comunió” en el sentit més ampli.

El 29 de novembre, Catalina Carrasco i Gaspar Morey protagonitzaran Il linguaggio dil corpo. Pròleg. Veureu un ballarí nu i a una coreògrafa vestida de negre en una proposta que recorda les escultures gregues i redueix la dansa a les seves expressions més mínimes mentre s’escolta un text del pensador Michel Foucault.

Finalment, el 13 de desembre, a Tour de force. El cos utòpic podrem veure una mostra d’una de les performances més recents de Morey que ens parla sobre la malaltia, considerada com un fenomen simbòlic. El poeta Eduard Escoffet, vestit de rigorós cuir negre, participarà des d’un dispositiu mòbil en una acció artística durant la qual es reciten com una lletania el nom de tot de medicaments antiretrovirals que s’utilitzen per combatre la sida.

Si us interessen les performances i voleu conéixer millor el món artístic de Joan Morey, veniu al Centre d’Art Contemporani però, abans, consulteu el web d’aquest espai d’art de Fabra i Coats.

 

Data de publicació: Dilluns, 22 Octubre 2018
  • Comparteix