Tornar

Kazushi Ono i l'OBC

L’OBC interpreta la simfonia ‘Tità’, la primera de Mahler

Kazushi Ono torna a dirigir l’orquestra en un programa completat per una peça moderna de Fabià Santcovsky i el concert per a piano número 20 de Mozart

Kazushi Ono, el director titular de l’OBC, sempre apareix en els concerts importants de la temporada. Al mestre japonès ja se sap que li agrada moltíssim el repertori simfònic alemany de finals del segle XIX, el romanticisme tardà és la seva passió –juntament amb l’impressionisme i la primera onada de modernisme europeu del segle XX–, i un dels seus reptes amb l’OBC és poder tocar, en diferents temporades, les quatre simfonies de Brahms i totes les que pugui de Mahler. Completar el cicle de Mahler és complicat perquè hi ha algunes simfonies complicades, amb molta massa orquestral i cors de més de cent veus, però no hi ha res impossible. De moment està començant per les primeres, les anomenades Wunderhorn. En altres temporades ja hem sentit algunes simfonies –la cinquena, per exemple–, i aquest cap de setmana, a L’Auditori, és el torn de la primera, l’anomenada Tità.

En la seva primera simfonia, Mahler va reciclar algunes melodies del seu cicle de cançons Des Knaben Wunderhorn i va construir un teixit orquestral majestuós on va forçar al màxim els límits del llenguatge tonal. És una òpera moderna, farcida de melodies, molt rica en timbres, i de la mà de Kazushi Ono hauria de sonar compacta i amb les melodies ben perfilades. Un final de programa magnífic a la segona part, que tindrà dues peces interessants a la primera: Cuadro de presencia, una primera audició de la peça de Fabià Santcovsky composta el 2012, i el famós Concert per a piano número 20 de Mozart, que interpretarà el prestigiós i veterà pianista basc Joaquín Achúcarro.

Una nit de gran música. Trobaràs més informació al web de L’Auditori, on també podràs fer la teva reserva d’entrades.

Data de publicació: Dimecres, 24 maig 2017
  • Comparteix