Multidub, una app per a escoltar la pel·lícula que vulguis en l’idioma que vulguis

Aquest servei, que ha rebut l'ajuda de CreatiFI, utilitza una tecnologia de reconeixement de so molt semblant a la que utilitza la popular aplicació Shazam

Imagina que estàs de vacances a l'estranger i et ve de gust anar al cinema a veure l'última pel·lícula d'estrena. En ocasions, però, l'idioma pot ser un problema. Això és justament amb el que pretén acabar Multidub, una aplicació amb la que pots escoltar la pel·lícula que vulguis en l'idioma que vulguis. Multidub és un dels projectes que participen en el programa CreatiFI, liderat per la Direcció de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona juntament amb altres institucions europees, que té com a objectiu ajudar als creadors a innovar amb la tecnologia més avançada .

"Multidub és una tecnologia que hem desenvolupat per a tot tipus de dispositius mòbils que permet a l'usuari anar al cinema i veure la pel·lícula en l'idioma que desitgi. Únicament necessitarà un smartphone amb connexió a internet i uns auriculars. Només haurà de prémer un botó per poder canviar d'idioma", explica Juan Bautista Tomás, CEO de l'empresa. Multidub utilitza una tecnologia de reconeixement de so molt semblant a la que utilitza la popular aplicació Shazam. En qüestió de pocs segons, l'app reconeix la pel·lícula i et permet canviar l'idioma del film allà on vulguis i quan vulguis. "Ho estem enfocant per a les sales de cinema, però es pot utilitzar en qualsevol plataforma", diu Tomás.

El prototip de Multidub ja està desenvolupat tecnològicament i en l'actualitat estan tancant acords amb les principals productores i distribuïdores cinematogràfiques. "La nostra intenció és tenir disponible l’app tant per Android com per iOS abans que acabi l'any", afirma Juan Bautista Tomás. El model de negoci de Multidub es basa en tres alternatives per a l'usuari. La primera opció serà una subscripció gratuïta amb anuncis. També s'oferirà la possibilitat a l'usuari de no tenir publicitat a canvi de pagar pel que escoltes o bé tenir una "tarifa plana" amb la qual es podria consumir qualsevol contingut de l'app. "És un model molt similar al de Spotify, salvant les distàncies, ja que mentre els usuaris de la coneguda app de música la fan servir diàriament, en el nostre cas l'ús seria més esporàdic", explica el CEO de Multidub.

 

Data de publicació: Divendres, 14 Agost 2015
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Send us a comment and share your experience of this event. If you have any other doubts or suggestions, you can click this link.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.