Tornar

Una imatge de l'espectacle de dansa del belga Jan Martens

Les maneres més noves d'entendre la dansa, al SÂLMON< Festival

El Mercat de les Flors i el Graner, però també molts d'altres espais de la ciutat, es converteixen del 24 de novembre al 4 de desembre en escenaris del SÂLMON< Festival, dedicat a les noves expressions de la dansa i el moviment.

I és que si us penseu que la dansa, el moviment i el fet performatiu tenen una única lectura aneu ben equivocats. Us ho demostraran en aquest festival, que precisament explora i dóna a conéixer entre el públic barceloní les maneres més renovadores i menys convencionals d'acostar-se a aquestes disciplines.

Ho fan amb la cooperació d'artistes i companyies que van de Manuel Rodríguez (ballarí de La Veronal) o Albert Quesada al brasiler Cristian Duarte, l’artista portuguès Lander Patrick, loscorderos·sc o el creador belga Jan Martens. Amb una atenció especial a Sud-Amèrica, i més concretament al Brasil, aquesta edició mostra un bon nombre de propostes que aposten per la hibridació de llenguatges com a tret distintiu de la creació actual.

L'activitat es reparteix per un programa extens que, sí, potser està centrat en el Mercat i el Graner, però que esquitxa escenaris de tota Barcelona: des de la sala La Visiva (Sepúlveda, 85) on el dia abans de la inauguració (dimecres, 23 de novembre) hi haurà un laboratori d'improvisació, a l'espai del Poblenou Nyam Nyam o La Poderosa (amb activitats el dijous 24) passant per CaixaForum (on el divendres 25 de novembre gaudireu d'un Divendres amb... la performer Cris Blanco), la sala Hiroshima, i fins i tot el MACBA o el Museu Nacional d'Art de Catalunya.

Recomanem atenció especial a tota la programació en general, però, en concret, el Mercat programa algunes peces que no us hauríeu de perdre si voleu fer-vos un plànol mental dels camins que recorre avui dia la creació contemporània. 

Un bon exemple és The dog days are over (25 de novembre; a la imatge. Foto: Piet Goethals), una peça del belga Jan Martens que, a força de saltets, us farà pensar en la frontera subtil que hi ha entre l'engany i la creació artística.

També al Mercat, el 27 de novembre la Sociedad Doctor Alonso, és a dir, uns Sofia Asencio i Tomàs Aragay que en aquesta ocasió han treballat amb Semolina Tomic (la responsable de l'Antic Teatre fa, aquest cop, d'intèrpret) i Gabriel Paré, presenten Anarchy, un muntatge que promet altes dosis d'experimentació en una passejada que va del caos a l'ordre... o a l'inrevés.

Són només algunes de les propostes d'un dels espais del festival, per on també passaran (apunteu si us els vau perdre al Grec 2016) els membre del molt avantguardista col·lectiu loscorderos·sc, que tornaran a protagonitzar, juntament amb els Za!, la seva conferencia performativa Afasians -The last conference.

Serà un aperitiu del que us espera si seguiu de prop la programació del SÂLMON< Festival. Recordeu que la segona setmana, i repartits per espais diversos, hi ha artistes i companyies tan interessants com Txalo Toloza (vist a l'Antic Teatre i el Grec Festival de Barcelona), Bárbara Sánchez i la seva reflexió performativa sense discurs al voltant de la pena (Hiroshima), o una de les bandes musicals de l'escena underground més divertides del moment, Las Bistec.

Data de publicació: Dimarts, 22 novembre 2016
  • Comparteix