Tornar

Retrat de primer pla de músic amb els cabells negres arrissats i mirant a la càmera

L’inclassificable pianista Chassol porta a l’Auditori el seu ‘Indiamore’

El cicle Sit Back de l’Auditori ens ofereix el diumenge 28 d’octubre l’oportunitat d’escoltar un músic difícil de classificar que acompanya els sons que produeix amb unes hipnòtiques imatges, creant uns artefactes audiovisuals únics.

Sit Back és un cicle de l’Auditori programat amb promotores i espais musicals de la ciutat que vol oferir un nou entorn i una nova manera d’escoltar els sons més moderns i actuals, com els que produeix Christophe Chassol.

Ell ha treballat amb artistes com Phoenix o Sebastien Tellier i, amb la seva proposta propera a les formes més experimentals del jazz, està considerat un dels noms més interessants del panorama del Rhythm’n’Blues més actual.

Procedent de la Martinica, una illa del Carib d’on ve la seva família, és fill d’un saxofonista i conductor d’autobús, així que porta la música a les venes. No és estrany que toqués el piano des dels quatre anys… i que no hagi deixat de fer-ho.

Ell ha inventat una cosa a la qual anomena “ultrascore” i que aprofita els sons de la vida real per tal de mirar de trobar… la banda sonora de la realitat. Un ocell que canta, un cantant que imita l’ocell que canta, una dona en un supermercat o els sons que produeixen uns jugadors de dòmino són elements que apareixen en les seves creacions sonores… i visuals.

I és que ell combina els sons amb imatges. Ho ha fet a la Martinica, a Nova Orleans i… a la Índia. De fet, a l’Auditori podreu veure i escoltar Indiamore, un treball creat a partir d’una visita a Calcuta i a la ciutat més antiga de l’Índia, Vanarasi. Veus humanes, el so dels sitars, nens que es passegen, ballarins que interpreten les seves danses al carrer… Prepareu-vos per a una pluja de sons i imatges directament extrets de la realitat que constitueixen una inspiradora forma de concert documental.

Si voleu saber més sobre Chassol i el seu concert barceloní, no deixeu de consultar el web de l’Auditori

 

Data de publicació: Dimecres, 24 Octubre 2018
  • Comparteix