Tornar

Una de les obres de l'artista que mostra una superfície en blanc amb una taca fosca al centre

‘842' 36''. Lijar un lienzo en blanco’ o la comptabilització i el buit com a formes d’art

Un jove artista de Saragossa, Alberto Gil Cásedas, mostra aquests dies al centre d’art Piramidón el resultat del seu treball més nou, una experiència que, com explica el títol, neix de rascar un llenç amb paper de vidre.

Podeu veure l'exposició fins al 26 de gener, unes creacions que, com és habitual en les obres de Gil Cásedas, porten incorporada una numeració que al·ludeix a una comptabilització d’accions quotidianes. D’aquesta manera, posa en evidència la pèrdua de temps, l’absurd d’un temps sense ús pràctic o en blanc… Així, el títol de la mostra fa referència, probablement, al temps invertit en la creació de les obres.

I és que el concepte de leucofòbia (fòbia al blanc que al·ludeix al patiment de l’escriptor o el pintor davant el full o el llenç per estrenar) com a símbol d’una creació nul·la o absurda presideix l’obra de l’artista de Saragossa.

En aquest cas, Alberto Gil Cásedas ha pres uns llenços en blanc i un paper de vidre i ha fet un frottage mitjançant el qual ha impregnat el paper de vidre amb la imprimació de la tela i ha transformat a la vegada el llenç en blanc. Així, ha creat una nova imatge o bé un espai nou que és fruit del residu del buit.

Si voleu saber més sobre 842' 36''. Lijar un lienzo en blanco podeu consultar el web del Piramidón.

 

Data de publicació: Divendres, 29 Desembre 2017
  • Comparteix