Tornar

Leni

Quan Johnny Carson va entrevistar Leni Riefenstahl

La sala Muntaner estrena ‘Leni’, una obra de teatre al voltant de la directora de cinema més important del règim nazi que parla sobre la responsabilitat en l’art

L’obra de teatre Leni, que estrena aquest 15 de novembre la Sala Muntaner, gira al voltant d’una entrevista en televisió. Estem als anys 70, i Johnny Carson és l’estrella indiscutible del periodisme als Estats Units, una figura popular i influent que ha renovat completament la tècnica i el llenguatge del diàleg a la pantalla petita. I una nit té com a convidada una figura important i polèmica, Leni Riefenstahl, una famosa directora de cinema, fotògrafa i escriptora que ha viatjat als Estats Units per presentar el seu últim llibre d’imatges, un reportatge sobre una obscura tribu africana. Però el que interessa de Leni Riefenstahl no és el seu llenguatge fotogràfic, ni el seu feminisme, ni el seu moment actual, sinó el seu passat, un passat que la persegueix: va ser la directora de cinema més popular durant el Tercer Reich, protegida directa de Hitler, i va filmar dues de les pel·lícules de propaganda més importants d’aquells anys foscos. Per tant, va estar al centre del desastre nazi. Què hi té a dir sobre això?

D’aquesta manera, l’entrevista que es donarà a l’escenari és un vehicle per explorar qüestions d’una gran profunditat i transcendència. Per exemple: els artistes, fins a quin punt són lliures? I en exercir el seu ofici, quines són les responsabilitats i quins són els límits? El context històric justifica certes obres? Es pot jutjar de manera positiva l’art inclús sabent que va ser fet per complir objectius perversos? Tot lligat de manera àgil i magistral per dues veus importants del nostre teatre, Montse Guallar (Leni) i Sergi Mateu (Carson).

Trobaràs més informació al web de la Sala Muntaner, on podràs reservar les teves entrades.

Data de publicació: Dimecres, 15 novembre 2017
  • Comparteix