Leandro Félix: "El més important d'un joc és que funcioni bé i, a més, sigui divertit"

El guanyador de la categoria de jocs de taula del Concurs de Protojocs de Verkami i DAU Barcelona va ser Leandro Félix gràcies al seu joc "El tesoro de Isla Tortuga". Nascut a Màlaga encara que establert a Cambridge (Regne Unit), Félix és un dissenyador industrial que compagina la seva feina amb la creació de jocs.

En què consisteix el joc que ha guanyat el concurs?

"El tesoro de Isla Tortuga" és un joc de temptar la sort amb temàtica de pirates. El rol de les cartes que et vas trobant durant la partida tenen certa importància perquè pots blegar amb elles. L'objectiu del joc és obtenir punts per ser el pirata més poderós. Hi ha certes cartes que et donen molts punts i altres que pocs, però si vas reunint certs objectius pots augmentar la quantitat de punts considerablement. Segons quines cartes aconsegueixis durant la partida, hauràs d'optar per una estratègia o una altra.

Quina és la seva trajectòria fins a crear "El tresor d'Illa Tortuga"?

La història és interessant. Jo porto jugant des que tinc ús de raó, però fa uns dos anys vaig voler dedicar-me al joc de manera professional. Vaig començar amb algunes idees, les vaig provar amb els meus amics i semblava que funcionaven més o menys bé. No obstant això, quan vaig portar la meva primera idea a un grup de testeig de jocs de taula que hi ha a la ciutat on visc, a Cambridge, va resultar no ser massa bona. Va ser tota una decepció.

Què vas decidir fer llavors?

Vaig decidir canviar la meva manera de crear jocs. Vaig fer un mecanisme molt senzill i vaig intentar explotar-lo al màxim. És a dir, vaig agafar una mecànica molt senzilla i la vaig fer més complicada. Consistia en un pila de cartes per a cada jugador i anar mostrant la carta de la part superior. Vaig veure que la mecànica era senzilla i no funcionava malament. Finalment, vaig pensar en la temàtica de pirates perquè té elements molt característics per repetir a les cartes. La primera vegada no va funcionar molt bé però la segona versió va ser millor. Així que quan vaig veure el Concurs de Protojocs de Verkami i DAU, vaig pensar que podia encaixar. Vaig optimitzar tot el que vaig poder el joc fins a dat límit de lliurament del concurs.

En la seva opinió, què dues característiques ha de tenir un "bon joc"?

El fonamental d'un joc és que funcioni bé i, a més, ha de ser divertit. La primera característica la pots aconseguir a força de treball però que sigui divertit, no tant. És una cosa que sorgeix. Has d'anar buscant la manera. Tot i així, mai aconseguiràs que un joc sigui atractiu per a tots els públics.

 

 

informació de l'acte

bcn innovacio, DAU, verkami
Data de publicació: Dijous, 17 Desembre 2015
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Send us a comment and share your experience of this event. If you have any other doubts or suggestions, you can click this link.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.