Tornar

L'assagista i activista Alberto Cardín i el filibusterisme, temes de les noves exposicions de La Capella

L'Equipo Palomar i l'artista Anna Dot signen les noves exposicions d'art contemporani que, del 22 de juny al 4 de setembre, podrem veure a La Capella. Ens parlen d'un assagista, antropòleg i activista del moviment gai i de la pràctica del filibusterisme.

 

La primera mostra, de títol mataronià, és No es homosexual simplemente el homófilo, sino el cegado por el falo perdido (a la imatge), un nom que pren en préstec del guió d'un film inèdit escrit per Albert Cardín que els dos integrants de l'Equipo Palomar han recuperat. 

De fet, la mostra reivindica la figura de Cardín com a peça fonamental en una "història intergeneracional queer perduda", i destaca el paper, de vegades incòmode, d'un pensador de la cultura gai que no s'ajustava ni tan sols als valors més convencionals del moviment gai més formal i conciliador de la primera transició.

En un moment en que es parla d'una segona transició, l'Equipo Palomar ha recuperat de la biblioteca de l'autor, desaparegut l'any 1992 a causa de la sida, el guió d'aquest film que ara han filmat i que es projecta, com a peça més destacada de la mostra, sobre els murs de La Capella. Es projecta com si es tractés d'un retaule religiós, lligant així amb el passat de la sala d'exposicions.

La mostra és una creació de Mariokissme i R. Marcos Mota, els dos membres de l'Equipo Palomar, un laboratori de creació de base queer que revisa la història oculta relacionada amb la identitat i el gènere.

Simultàniament, a La Capella veurem també durant els mateixos dies una proposta de l'artista Anna Dot, que pren com a punt de partida una pràctica pròpia del sistema polític nord-americà: el filibusterisme. Es tracta de que un senador prengui la paraula i no deixi de parlar durant un llarg període, per tal d'obstaculitzar així l'aprovació d'una llei. 

L'exercici físic i mental que implica aquesta parla de llarga durada és, doncs, el tema central de la mostra, que precisament es titula Until I am no longer able to stand (Fins que no pugui aguantar-me dreta). Referents com el pensador francès del Renaixement Michel de Montaigne, l'horror vacui o els anomenats blind text (o textos falsos que es fan servir per maquetar un text a l'espera del real i definitiu) tenen a veure amb l'exposició, que ocupa l'Espai Cub de La Capella. 

La mostra d'Anna Dot, però, té també una dimensió escenogràfica, que prendrà la forma d'un Discurs Final al qual podrem assistir l'últim dia l’exposició, el 6 de setembre, a partir de les 12 hores. Durant les onze setmanes de durada de la mostra, però, cada dimarts a partir del 5 de juliol (a excepció del dia 26), l'artista oferirà un assaig del seu discurs. Serà un treball obert al públic, de caràcter informal i preparatori del Discurs Final del setembre.

 

No es homosexual simplemente el homófilo, sino el cegado por el falo perdido + Until I am no longer able to stand

Dies: Del 22 de juny al 4 de setembre (dilluns, tancat)

Espai: La Capella

Preu: Entrada lliure 

Més informació, clicant aquí

Aquesta informació ha estat publicada el 21-6-2016

 

 

Data de publicació: Dimarts, 21 Juny 2016
  • Comparteix