Tornar

La fotografia maliciosa d'Alberto García-Alix s'exposa a la Virreina

L'Autoretrat de l'artista lleonès es podrà veure fins el 5 de maig a la Virreina Centre de la Imatge

Amant de la moto perquè li dóna llibertat i de l'objectiu perquè pot explotar la seva vessant més maliciosa Alberto García-Alix ens apropa a la comprensió d’una part clau de la seva obra: aquella que tracta directament sobre ell mateix.

Tot i que les fotografies segueixen el fil de la vida de l’autor, aquesta mostra no pretén acostar-nos al diari de l’artista ni presenta una documentació cronològica de la seva vida o un exercici egocèntric. La seva intenció sempre és generar una nova realitat on l’espectador també té un lloc. La forma en què García-Alix es mira a través de la fotografia evoluciona al llarg dels anys adoptant diferents variants i deixant una empremta que ara es recompon amb aquesta exposició.

Per a l'artista, el concepte d’autoretrat és molt ampli, ja que abraça una gran part de la seva obra en què es considera reflectit. En el treball d’aquest autor és difícil trobar-hi una peça que no sigui intensament autoreferencial, fins i tot podríem dir que tota la seva obra, en conjunt, forma un gran autoretrat.

L’esforç de mirar-se, de trobar-se amb si mateix mitjançant l’exercici fotogràfic, esdevé una constant en el seu treball i va obrint camí a noves recerques, a nous enquadraments.

Nascut el 22 de març de 1956 a León, va començar la seva carrera com a fotògraf des de ben jove. Els seus primers negatius daten de l’any 1976. A principis dels anys 80 realitza les seves primeres exposicions individuals a galeries de Madrid com la Galería Buades o la Galería Moriarty, així com a galeries internacionals com la Portfolio Gallery de Londres. El 1986, passa al format mitjà i comença a realitzar feines per encàrrec per a dissenyadors de moda, a més de treballs editorials per a El País o Vogue.

Entre 2003 i 2006 trasllada el seu domicili a París, on realitza una trilogia en vídeo alternant imatge fotogràfica i filmada, que representa la incursió de l’artista en el format vídeo, i que continua en l’actualitat en paral·lel a la seva tasca de fotògraf que ha cuidat fins a l'actualitat.

La seva obra es troba en grans col·leccions internacionals com la del MNCARS, els Fonds Nationales d’Art Contemporain de França, o la col·lecció de la Deutsche Börse a Alemanya.

Data de publicació: Dimecres, 06 Febrer 2013
  • Comparteix