Tornar

El compositor i intèrpret, manipulant els seus sintetitzadors

Keith Fullerton Whitman recupera a L'Auditori un dels seus discos més aplaudits

Bones notícies per als coneixedors de l'electrònica més selecta: tot un mite del gènere, el nord-americà Keith Fullerton Whitman, passa per L'Auditori el dijous 18 de maig per tornar a interpretar Playthroughs, un treball del 2002.

Ho farà dins del cicle Sampler Sèries de L'Auditori, que està dedicat a explorar i acostar al públic barceloní la nova creació sonora i, en particular, aquells sons que han estat creats a partir de l'ús de la tecnologia.

És el cas de Keith Fullerton, una de les grans figures de l'escena dels sintetitzadors modulars. Ell porta des dels anys 90 fent música, sovint amb el pseudònim de Hrvatski, i ha publicat més d'una vintena de referències de música electrònica.

Ara bé, un dels treballs més aplaudits de la seva carrera va ser Playthroughs, editat ara fa prop de quinze anys i que va compondre a força de reordenar mostres preenregistrades de guitarres elèctriques i acústiques que va processar després utilitzant l'ordinador.

És una creació que, tot i la duresa que pugui tenir l'electrònica, i gràcies a la presència d'elements acústics, té una subtilesa i suavitat insospitades, acostant-se de vegades al post-rock ambiental. Els sons d'aquest treball van contribuir força al que després s'ha conegut com indietrònica (indie electrònic) i van crear la base per a moltes composicions que hem escoltat després.

Keith Fullerton Whitman torna a interpretar a L'Auditori aquest disc llegendari, tot i que ho fa d'una manera diferent: en una en una sessió única, amplificada en format multicanal.

Si voleu saber més sobre el concert de Keith Fullerton Whitman, consulteu el web de L'Auditori.

 

Data de publicació: Dijous, 11 maig 2017
  • Comparteix