Tornar

El Demo Party Day tria sis apps per participar a la competició online d'Apps&Cultura!

La vetllada també es va convertir en l’escenari per escollir les aplicacions guanyadores del repte d’Europeana Creative

Rutes geolocalitzades, un espai on participar en esdeveniments afins, trobar guies locals de la ciutat que s’està visitant, aprendre idiomes sense intermediaris i de franc, conèixer millor els músics del metro i facilitar l’accés a la tecnologia dels agents turístics són les sis propostes d’aplicacions escollides al Demo Party Day per participar a la competició Apps&Cultura 2014, que se celebrarà el pròxim 31 d’octubre.

Aquestes sis apps per a dispositius mòbils es van presentar en el marc del Demo Party Day que es va celebrar dimarts 23 de setembre al Mobile World Centre. Durant l’acte, cada candidat va disposar de dos minuts per explicar la seva iniciativa i un jurat d’experts format per Christian Rodríguez (ByHours), Imma Losada (MusGuide) i Marcel·lí Zuazua (Ommwriter i Notegraphy) els va formular algunes preguntes per detectar les debilitats i fortaleses de cada projecte.

L’objectiu d’Apps&Cultura és facilitar la difusió de la cultura i el turisme entre els ciutadans de Barcelona. És per això que l’app guanyadora podrà fer realitat el seu projecte gràcies a un premi de 8.500 euros. La convocatòria per registrar noves idees és fins al 14 d’octubre.

Aquestes sis propostes més desenvolupades són: 

. Explock! és una plataforma de rutes geolocalitzades i interactives, també útil com a eina de màrqueting
 
. Pim Pam Plan és una solució per als dies amb ganes de fer coses però sense cap proposta concreta, ­­­un espai on compartir i participar en esdeveniments en funció de les afinitats, el temps disponible i el pressupost 

. Fast Trip pretén fomentar les xarxes socials per trobar guies locals de la ciutat que s’està visitant i, d’aquesta manera, fer turisme d’una manera diferent
 
. Looking4Language aposta per aprendre idiomes sense intermediaris, de la manera més còmode acordada pels participants i de franc
 
. Undersound/Músics al Metro vol ser la xarxa social dels músics del metro i un espai perquè els usuaris dels trens soterrats puguin conèixer millor els intèrprets amb qui es creuen
 
. TuristIQ posa la gamificació a l’abast dels agents turístics per facilitar-los l’accés a la tecnologia
 
“El sector mòbil, les indústries creatives i la tecnologia són àmbits clau per a la Direcció de Creativitat i Innovació”, va afirmar Inés Garriga, responsable d’aquesta àrea de l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) a l’obertura de l’Apps&Cultura Demo Party Day. “Estem desenvolupant diversos reptes per ajudar-vos a tirar endavant les vostres iniciatives”, va afegir, amb el projecte europeu CreatiFI com a bandera.
 
“L’Apps&Cultura és l’exemple perfecte de l’agenda digital que està duent a terme la Generalitat”, va indicar Marta Ysern, responsable de Projectes Singulars de Barcelona Media. Una agenda que promou “la innovació a la cultura i a les institucions” i que necessita “no només la tecnologia, sinó sobretot una actitud i un comportament”, va incidir. D’aquesta manera Catalunya s’alinearà amb les grans potències culturals del moment, en què tecnologia i cultura són complementàries.
 
Els tres casos d’èxit d’aplicacions mòbils presents a la sessió, personificats en Christian Rodríguez, Imma Losada i Marcel·lí Zuazua, van servir no només per explicar en què consisteix cadascun dels seus projectes, sinó també per remarcar-ne els aspectes clau. Rodríguez i Zuazua van subratllar la importància de ser el primer a oferir una solució fins aleshores inexistent i aconseguir que interessats i usuaris de l’app en surtin beneficiats. Losada va posar l’accent en la importància del disseny, dels continguts de qualitat i en la fidelització dels usuaris, que permeti monetitzar la proposta.
 
La vetllada també es va convertir en l’escenari per escollir les aplicacions guanyadores del repte d’Europeana Creative, un concurs d’abast europeu en què es proposava el desenvolupament d’aplicacions que fessin ús del fons documental d’Europeana per crear aplicacions útils per al turisme cultural. Timepatch i Buitenplaats van ser els projectes guanyadors.

Clica aquí per a més informació

 

Data de publicació: Dijous, 25 Setembre 2014
  • Comparteix