El Canòdrom Parc de Recerca Creativa, un nou espai d’innovació i emprenedoria cultural, obrirà les seves portes a mitjans de 2015

L'equipament completa un nou eix de la creativitat i innovació a Barcelona, conjuntament amb la Fàbrica de Creació Fabra i Coats i el Disseny Hub Barcelona.

El passat 8 de gener es va presentar en roda de premsa el projecte del Canòdrom Parc de Recerca Creativa, que convertirà l’antic Canòdrom de la Meridiana en un espai d’innovació i emprenedoria cultural per al talent i les indústries creatives.

A la roda de premsa hi van participar l’Alcalde de Barcelona Xavier Trias, el Regidor de l’Ajuntament de Barcelona Raimond Blasi, el Tinent Alcalde de Cultura Jaume Ciurana i la Directora de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona Inés Garriga.
 

L'antic Canòdrom de la Meridiana es convertirà, en uns mesos, en el Parc de Recerca Creativa, un espai d’innovació i emprenedoria cultural per el talent i les indústries creatives i culturals. Es tracta d'un espai al servei dels emprenedors culturals que té com a objectiu convertir idees creatives en àmbits com les arts, la tecnologia i la ciència en nous serveis i productes que arribin al mercat. El projecte respon a la voluntat de la Direcció de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura i  de l’Ajuntament de promoure la indústria creativa i un nou model econòmic de Barcelona, escollida ja capital europea de la innovació.
 

El Parc de Recerca Creativa estarà gestionat per l’empresa Incubio, una entitat privada dedicada a facilitar als creatius l’arribada al mercat i que ha contribuït a la generació de 16 empreses creatives.
 

Com a gestor del Parc de Recerca Creativa, Incubio ajudarà als emprenedors a desenvolupar els seus projectes, començant per la pròpia idea, en espais de co-creació i co-working. A més els emprenedors comptaran amb assessorament per avaluar si la idea pot ser un projecte innovador viable i se’ls ajudarà a trobar finançament i llançar el producte final tant al mercat nacional com internacional.
 

Amb aquest nou equipament Barcelona es posiciona amb més força en el mapa de la creativitat i la innovació a nivell internacional i s’integra a les xarxes europees que promouen iniciatives similars com la ECBN (European Creative Bussiness Network), el grup de Creative Industries de la xarxa Eurocities i la European Creative Hubs Forum.
 

A més d’ajudar al talent creatiu i als emprenedors culturals de la ciutat a desenvolupar els seus projectes, el Parc de Recerca Creativa pretén fomentar la integració amb el barri i els seus veïns, associacions i entitats de Sant Andreu. Per tal d’aconseguir-ho es faran accions com la incorporació dels ciutadans del barri als diferents espais de co-creacio per a la generació d’idees i resolució de reptes, sessions de portes obertes al Canòdrom o incentivar la participació dels ciutadans del barri als diferents programes de formació en creativitat i innovació que es duguin a terme al Parc.

Data de publicació: Divendres, 09 Gener 2015
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Send us a comment and share your experience of this event. If you have any other doubts or suggestions, you can click this link.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.