Tornar

‘El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950’

El boom de la publicitat al Museu del Disseny de Barcelona

L’exposició explica l’evolució dels anuncis de llauna, cartró i rajola que van canviar la publicitat per sempre

Tothom sap que els anuncis que veiem avui en dia tenen poc o res a veure amb els de fa dècades. Tot i això, no existirien sense el canvi que es va fer entre el final del segle XIX i mitjans del segle XX. Durant aquella època la publicitat va fer un gir en integrar-se en altres suports que no s’havien explotat fins llavors: la llauna, el cartró i la rajola ceràmica. Aquest fet va contribuir a una difusió més gran dels productes anunciats, sobretot en els establiments comercials, damunt dels taulells, als aparadors de les botigues o en les parets de les façanes. Des de llavors la venda de productes alimentaris, vins i caves, farmacèutics, d’higiene i perfums, tabac i maquinària canvià per sempre. Els cartells de llauna i cartró ompliren establiments i, en alguns casos, esdevingueren icones molt populars. Gràcies a això es van fer famoses moltes marques que encara existeixen avui en dia. A més, per primera vegada es va popularitzar la cromolitografia, fent que el món de la publicitat s’omplís de colors. Ara podrem veure aquesta evolució a l’exposició El boom de la publicitat. Reclams de llauna, cartró i rajola. 1890-1950.

Podrem veure la mostra del 14 de desembre al 31 de març al Museu del Disseny de Barcelona. De ben segur que serà una exposició plena de color i icones publicitàries que han arribat fins als nostres dies.

Entrar a l’exposició té un preu de 3 euros. Trobareu més informació al web del Museu del Disseny de Barcelona.

Data de publicació: Dijous, 13 Desembre 2018
  • Comparteix