Tornar

Barcelona City Soundtrack, la força emocional de la música

El projecte CitySoundtrack està pensat per a la creació d’una experiència emocional totalment nova, que es podrà gaudir mitjançant una App.

Des de la Direcció de Creativitat i Innovació volem construir ponts per a fer possible la convergència entre el sector cultural i tecnològic, facilitant l'emprenedoria i la creació d’start-ups.

El projecte CitySoundtrack ha iniciat el seu camí amb el recolzament inicial de l’Institut de Cultura de l’Ajuntament de Barcelona (ICUB) i el Centre d’investigació i desenvolupament del Barcelona Laboratori (BCNLab). Han estat aquests diferents estaments els que han propiciat i accelerat l’acostament entre ambdues parts, la creativa i la tecnològica, així com els que han donat el recolzament econòmic necessari per tirar endavant un projecte tant ambiciós.

Albert Puig, productor del projecte ha explicat a BCNInnovació que “La idea original d’aquest projecte neix de la voluntat de crear un mapa sonor dels emplaçaments més emblemàtics d’una ciutat, construint una gran banda sonora que potenciï el caràcter emocional d’una senzilla mirada sobre qualsevol espai turísticament destacable.”

L’aplicació mòbil s’ha materialitzat gràcies a la col·laboració de músics, productors i enginyers informàtics, i a través de la geolocalització que permet reproduir música creada específicament per a determinats espais de la ciutat. Així doncs, les melodies sonen i varien en funció del moviment de cada persona creant una experiència personalitzada.

La idea, de fer postals sonores pertany als músics Pere Jou (Quart Primera) i Aurora Bauzà, i compta amb l’ajuda d’Albert Puig com a productor i els enginyers informàtics Wernfried Lackner i Stefan Kersten (Samplecount). Actualment, s’ha començat posant música a 10 espais de la ciutat com l’església de Santa Maria del Mar o la Sagrada Família. En un futur es preveu expandir-ho per altres ciutats del món.

Data de publicació: Dijous, 18 Juny 2015
  • Comparteix