Tornar

Un retrat de la bailarina Federica Porello en plena interpretació

‘Bach’: un solo coreogràfic de María Muñoz, reinterpretat per Federica Porello

La sala Hiroshima acull del 5 al 7 de maig la nova lectura que la ballarina Federica Porello (Foto: Jordi Bover) ha fet d’una coreografia de gran èxit que la seva autora ha ballat infinitat de vegades i que, ara, ofereix a una altra artista per tal que la reinterpreti.

Ja fa anys que la coreògrafa i ballarina María Muñoz, el cinquanta per cent, amb Pep Ramis, de la companyia Mal Pelo, va crear una coreografia de dansa contemporània basada en música de Johann Sebastian Bach i, més concretament, en fragments de l’obra titulada El clavecí ben temprat. Amb aquesta coreografia, titulada Bach, ha ofert més d’un centenar de representacions als escenaris més diversos.

Ara, però, no és ella qui balla la peça, ja que ha decidit oferir la seva creació a una altra artista, en un exercici de transmissió que inclou, també, la reinterpetació de la coreografia. La posa en mans de Federica Porello, una italiana que viu a cavall entre Barcelona i Brussel·les i que ha treballat amb l’autora original de la peça en aquesta nova posada en escena.

Els espectadors i espectadores que s’acostin aquests dies a la sala Hiroshima podran gaudir d’una creació que té com a únics elements el cos de la ballarina i la música de Bach que, sí, de vegades sona, però d’altres només s'escolta en la memòria, de manera que la intèrpret evoluciona en silenci per l’escenari.

La peça (originalment estrenada i ballada per María Muñoz per primera vegada el 2004) es va veure ja, en la versió de Federica Porello, al Mercat de les Flors el febrer del 2016. Si us la vau perdre en aquella ocasió, no deixeu de passar ara per la sala del Poble-sec

Trobareu més informació sobre Bach al web de la sala Hiroshima.

Data de publicació: Divendres, 28 Abril 2017
  • Comparteix