Una de les imatges sobre la violència que es poden veure a les exposicions

L'Arts Santa Mònica analitza la violència quotidiana en dues exposicions

Sou conscients de les formes d'imposició i violència que ens envolten cada dia? Ens en parlen dues exposicions que es poden veure a l'Arts Santa Mònica del 18 d'octubre al 8 de gener.

La primera és al Nivell 1 del centre i es titula 60dB / 16kHz. BCN. Sents la violència? Potser el nom us sembla estrany, però té una explicació: al·ludeix als 60 decibels de soroll que, com a mitjana, produeixen els ciutadans que es concentren als carrers d'una ciutat i al to agut de 16 quilohertz que correspon a una freqüència inaudible. 

El subtítol de la mostra "Sents la violència?" juga amb el doble sentit de la paraula "sents", que tant fa referència a l'audició com a notar o percebre alguna cosa. I és que l'exposició no només mostra materials resultants de recerques antropològiques o artístiques sobre la violència diària i sovint acceptada que acompanya les nostres vides, sinó que també inclou un element acústic present en tota l'exposició.

Ens referim a un brunzit constant que acompanya els visitants, convidats a escoltar com moltes vegades el so ambient amaga formes de violència i imposició a les que no dediquem gaire atenció. Perquè, com el brunzit que finalment potser ni escoltareu, la violència és tant present a les nostres vides que sovint ni la veiem.

S'encarregaran de fer-la evident projectes i col·lectius participants a la mostra i que van des d'un Arxiu il·lustrat de l’odi a fredes xifres estadístiques de l'Ajuntament de Barcelona sobre la violència a la ciutat.

Aquesta violència adopta moltes vegades una forma tecnològica, amb la qual la revesteix una indústria bèl·lica cada cop més pendent dels avenços científics. Drons, càmeres cada cop més sensibles i avançades, sensors de tota mena, guerres al ciberespai... Tot ho veureu a Tecnologies de la violència, la segona mostra que l'Arts Santa Mònica dedica al tema i que es pot veure al Nivell 2 de l'espai de la Rambla.

Les formes noves i tecnològiques de la violència estan generant a més un nou imaginari col·lectiu, que s'expressa mitjançant la indústria de l'espectacle, la televisió, els jocs d'ordinador o fins i tot el cinema d'animació i que són el tema d'aquesta exposició.

La mostra repassa com els artistes del segle XXI analitzen aquest imaginari i com utilitzen l'art per protagonitzar formes d'insubordinació a la violència i les imposicions omnipresents. D'aquí que a l'exposició hi hagi peces d'autors com Alicia Framis, Mariam Ghani, Paolo Pedercini o l'artista xinès Zhou Xiao Hu.

Atenció a les activitats paral·leles de la mostra perquè, entre d'altres, inclouen performances tan interessants com el "confedrama" que protagonitza l'artista Javier Peñafiel el dia 27 d'octubre. Es titula Necrodomèstica del joc i tractarà sobre videojocs, als quals considera com una metàfora d'un terror real que es produeix, de fet, a poca distància dels qui juguen.

 

Data de publicació: Dimarts, 18 Octubre 2016
  • Comparteix
  • Deixa el teu comentari
  • Tots els comentaris

Send us a comment and share your experience of this event. If you have any other doubts or suggestions, you can click this link.

* El contingut d'aquest camp es manté privat i no es mostrarà públicament

Filtered HTML

  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.

Comentaris

  • Etiquetes HTML permeses: <a> <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Les línies i paràgrafs es trenquen automàticament.
  • Les adreces de pàgines web i de correu electrònic es tornen automàticament en enllaços.
CAPTCHA
Aquesta pregunta és per validar que vostè és un visitant humà i preveure spam.