L’últim tramvia centenari

18 novembre, 2014 | El teu Ajuntament, Insòlit | Publica un comentari

El Tramvia Blau segueix oferint l’essència de l’antic sistema de tramvies en la seva ascensió per l’avinguda del Tibidabo. Tot i que ha incorporat els sistemes de seguretat actuals, manté tots els elements més característics, com els cartells de l’època, la palanca de control o el tròlei, que els conductors han de moure manualment.

Fa 113 anys que el Tramvia Blau circula per Barcelona, un fet que el converteix en un dels tramvies més antics d’Europa que encara està en funcionament. Va entrar en servei l’any 1901 gràcies a l’impuls de l’empresari farmacèutic Salvador Andreu, que volia fer de l’eix de l’avinguda del Tibidabo una ciutat jardí. Però aquells primers combois aviat van quedar obsolets, perquè no oferien la potència necessària per al recorregut, amb un desnivell de 93 metres i una distància de 1.276 metres, els que separen la plaça de John F. Kennedy i la plaça del Doctor Andreu.

És per aquest motiu que, tal com afirma la directora de Transports d’Oci de TMB, Montse Pérez, “es va fer una inversió al cap de tres anys, l’any 1904, per tenir vehicles amb una potència més elevada”. Són aquests combois els que encara ara circulen tots els caps de setmana, festius i dies d’estiu per l’avinguda. S’han restaurat mantenint l’essència dels originals i incorporen totes els sistemes de seguretat necessaris per portar passatgers.

Amb els anys, el Tramvia Blau ha passat a ser un transport de lleure on es pot viure una part de la història de la ciutat. “És un símbol de Barcelona i, a més, és un autèntic museu amb rodes”, assegura Montse Pérez. Però els visitants també en surten molt satisfets, com Marina Giacinti: “És molt bonic, es veu una panoràmica molt maca i hi ha unes vistes espectaculars. Es veu tot Barcelona fins al mar i moltes cases i arquitectures peculiars.”

Publica un comentari

Els camps necessaris estan marcats amb *.

*