​CONEIX APPS&CULTURA

El sector cultural i creatiu està en un procés de transformació permanent, igual que la societat, i per això, la Direcció de Creativitat i Innovació de l’Institut de Cultura de Barcelona impulsa, per tercer any consecutiu, el concurs Apps&Cultura.

 

Apps&Cultura és un concurs d’idees d’aplicacions, per a qualsevol dispositiu (ordinadors, tauletes o telèfons intel·ligents), que facilitin i/o fomentin l’accés dels ciutadans a la cultura o que ajudin els professionals de la indústria creativa i cultural a enfortir i desenvolupar millor la seva activitat.

 

El concurs s’adreça a qualsevol equip format per dos o més membres. Les persones que inicialment no disposin d’un equip s’hi podran inscriure individualment. Un jurat farà la selecció de les millors idees presentades pels diferents equips i aquests passaran a una fase de formació. Els dos millors projectes, seleccionats pel jurat, seran premiats amb 9.000 euros per equip per poder desenvolupar l’aplicació, i també podran gaudir de formació i residència al futur Canòdrom Parc de Recerca Creativa durant tres mesos.

 

Addicionalment, els participants d’Apps&Cultura podran optar a 13.500 euros en premis si utilitzen els facilitadors (enablers) FI-WARE de FI-CONTENT2 i podran accedir a la final del Barcelona Smart City Apps Hack.

 

Pots consultar els detalls de tot el concurs a l’apartat Premis i bases.

 

Aquest dissabte 4 de juliol farem, a Fabra i Coats, la jornada de creació d'equips, ideació i selecció de projectes. Aquesta jornada està adreçada als participants inscrits al concurs. L'horari de la jornada serà de 10:30h a 13:00h i de 14:30h a 18:30h

 

Els reptes que et proposa APPS&Cultura 2015

Quina és l’oferta cultural del meu interès?

«Com podem organitzar l’oferta cultural de la ciutat?»

Barcelona acull tot l’any una àmplia i variada oferta cultural i són moltes les persones que en podrien gaudir més si hi poguessin tenir accés d’una manera més eficaç. Tens alguna idea per fomentar-ho?

El teu encàrrec:

Crear una aplicació que redueixi el soroll informatiu al qual estan sotmesos els ciutadans i visitants de Barcelona, i oferir contingut de qualitat en funció del perfil de l’usuari.

La teva solució:

  • Ha de tenir en compte el perfil de l’usuari.
  • Ha de permetre descobrir contingut de qualitat de la cultura «submergida».

L’impacte:

La teva solució ha de permetre descobrir noves experiències culturals adaptades al perfil de l’usuari i a la seva activitat a les xarxes socials.

La cultura és transversal!

«Com podem ajudar que nous formats i plataformes permetin l’accés a la cultura a més col·lectius?»

Tots els col·lectius, com ara els infants i adolescents, la gent gran o les persones amb discapacitat, utilitzen diàriament plataformes i formats específics.

El teu encàrrec:

Crear una solució que ofereixi a un col·lectiu específic, amb una plataforma determinada i/o un nou format, accés a continguts culturals.

La teva solució:

  • Ha de tenir en compte les característiques i condicions especials dels diferents col·lectius i els seus hàbits.
  • Ha d’utilitzar plataformes ja existents per gaudir de les propostes culturals.

L’impacte:

La teva solució ha de facilitar que, utilitzant nous formats amb les plataformes adients per a cada col·lectiu, s’estengui l’accés als continguts culturals.

Barcelona i la monetització de l’oferta cultural

«Com podem ajudar els creadors a viure de la cultura?»

La riquesa artística i cultural de la ciutat de Barcelona és un dels seus grans valors, però els creadors no sempre poden viure de la seva vocació. Les aplicacions poden ajudar els creadors a millorar la seva estratègia de monetització. Se t’acut alguna proposta per aconseguir-ho?

El teu encàrrec:

Crear una solució que ofereixi als professionals creatius la possibilitat d’optimitzar com organitzen i distribueixen les seves creacions a Barcelona.

La teva solució:

  • Ha d’oferir noves vies de monetització que permetin rendibilitzar les creacions.
  • Ha d’estar enfocada al sector creatiu i no a usuaris finals.

L’impacte:

La teva solució ha de contribuir a impulsar la cultura de Barcelona a l’exterior i fer que els continguts es distribueixin millor, amb experiències que en puguin fer autèntics promotors de la ciutat i de la seva cultura.

Participació és connexió entre creadors i públic

«Com podem ajudar el públic a participar més?»

Davant del paradigma digital actual, la creació cultural de tipus més artístic requereix nous formats específics per fomentar-ne la difusió i/o participació.

El teu encàrrec:

Crear una solució que permeti als artistes establir nous vincles professionals amb altres creadors i apropar-se als seus seguidors d’una manera més directa i personal.

La teva solució:

  • Ha de tenir en compte que cada disciplina artística té uns públics concrets.
  • Ha d’obrir nous canals de comunicació i d’intercanvi entre artistes.

L’impacte:

La teva solució ha de contribuir a crear sinergies entre disciplines «artístiques» tradicionals i nous formats de difusió i consum per fomentar la participació.

Dates d'interès

Inscripcions

Et pots inscriure al concurs a partir de l’endemà de la publicació d’aquestes bases al Butlletí Oficial de la Província de Barcelona (BOPB) durant vint dies hàbils.

Apertura d’inscripcions

3 de juny de 2015

Tancament d’inscripcions

26 de juny de 2015 

Presentació

17 de juny de 2015 a les 19h al Disseny Hub Barcelona.

Jornada de creació d’equips, ideació i selecció

4 de juliol de 2015. A Fabra i Coats Carrer de Sant Adrià, 20 a les 10:30h.

Publicació dels seleccionats per a la fase de formació

10 de juliol de 2015

Inici de la formació

20 de juliol de 2015

Final de la formació

25 de setembre de 2015

Selecció dels guanyadors

25 de setembre de 2015

Incubació dels projectes guanyadors

Octubre, novembre i desembre del 2015

Presentació als inversors

Gener de 2016